Gå til innhold

Gaming PC med 5970?


Komplett vs. Dustinhome  

8 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to bør jeg velge?

    • Komplett.no oppsettet
      3
    • Dustinhome.no oppsettet
      5


Anbefalte innlegg

Heisann nok en gang.

Da er det snart tid for bestilling av ny PC. Men samtidig som lønning nærmer seg så lokker også litt dyrere alternativer til gaming pc, selvfølgelig.

 

For ikke mange uker siden sto valget på Komplett.no "Bygg selv PC" med intel oppsett. Men nå (idag faktisk) fikk jeg øynene opp for et annet oppsett jeg fant her på diskusjon. Det er et oppsett som er satt sammen på dustinhome. Det jeg da lurer på er hvilken av disse to maskinene som vil gi mest for pengene. PCen skal som nevnt brukes til spill og kanskje litt 3D nå og da, men hovedsaklig spilling som Crysis, BF:BC2 osv ... Skal være litt fremtidsrettet :)

Er ikke sikker på om PCen fra Dustinhome fungerer sammen, så hadde vert kjekt om noen kunne si noe på dette!

 

Komplett.no: Intel i7 - XFX 5850

Dustinhome.no: (Bilde følger under)

post-102856-1278273309,1685_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opsettet fra dustin vil gi mest gamingytelse, men du har valgt 3kanals minne beregnet for 1366 socket.

Du må finne ut om kabinettet har plass til 5970.

Nesten så jeg tviler, men det må noen andre svare for :)

Psu er vel på håret stor nok, men ikke mye headroom for oc av cpu og gpu.

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

I antec p183 kan du vel ta ut den ene harddisk "buret" burde bli plass da

 

EDIT: Yes, du må ta ut det øverste harddisk buret. http://www.tomshardware.com/forum/281860-33-asus-radeon-5970

Takk for den, det var godt du sa det. Hadde nok blitt litt frustrert dersom jeg ikke viste det :) Legger til et nytt bilde av slik oppsettet ser ut nå:

 

post-102856-1278276277,536_thumb.jpg

 

Ser det ut til og fungere OK nå? :)

Lenke til kommentar

Det er nok plass om du fjerner en hdd tray :)

Syns kabinettet du har valgt er et av de penere i prisklassen sin.

Eks. CM Haf922 har jo god plass til det, men så er det grisestygt.

Huffda, nei da tror jeg heller at jeg går for det kabinettet jeg har satt opp nå. Noe annet jeg bør tenke på før jeg går til innkjøp? Noe jeg mangler, f.eks i tilfelle overklokking og slikt ... :)

Lenke til kommentar

Minnekortleser er alltid kjekt å ha da :p

Liker at du kommer med detaljer som er kjekt å vite om, og kanskje kjøpe :p Tror nesten jeg må hive på en SSD når jeg får penger nok også, frister med kjappere oppstart av Windows :)

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Enig med SSD, skal bygge ny pc selv, men det blir nok ikke før nyåret.

 

Bluetooth er en annen kjekt ting og ha, men for å være ærleg, så bruker jeg aldri det :p

Lenke til kommentar

Enig med SSD, skal bygge ny pc selv, men det blir nok ikke før nyåret.

 

Bluetooth er en annen kjekt ting og ha, men for å være ærleg, så bruker jeg aldri det :p

En liten snerten sak jeg kom på nå. Nå skal jo denne maskinen være på rommet mitt i 2 etasje, men routeren er jo i første. Så blir et lite problem å dra TP-kabler gjennom hele huset, så jeg trenger jo kanskje noe som gjør at jeg kan ha trådløst internett på maskinen? :ohmy:

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Dra kabel gjennom veggen? :p

 

Sitter selv i kjelleren på trådløst. Men jeg kan gå over til kabel viss jeg vill. Og det var noe jeg gjorde og da fukka nettet seg... :roll:

Lenke til kommentar

Dra kabel gjennom veggen? :p

 

Sitter selv i kjelleren på trådløst. Men jeg kan gå over til kabel viss jeg vill. Og det var noe jeg gjorde og da fukka nettet seg... :roll:

Klart, jeg kan dra kabel gjennom veggen :) Men tipp hvem som blir hengt i den kabelen etter på? Det er meg når min "veldig" tekniske mor finner utav det, så tror jeg må ha meg noe trådløst gitt :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...