Gå til innhold

Trenger egentlig bare en telefon som er flink til spotify


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en telefon som takler Spotify kjempebra. Det er et pluss om den har et greit kamera. Ellers bør den kunne ringe og sende sms også.

 

Noen som har peiling på hvilken telefon jeg bør kjøpe og hvilket abonnement jeg bør ha som er billig med tanke på mye streaming fra spotifyen?

 

tusen takk og vennlig hilsen Torstein!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Android telefoner støtter spotify, hvis du vil ha en liten og billig en, kan du jo se på Sony Ericsson xperia x10 mini, eller en av HTC sine billigere modeller, kanskje Tattoo eller Legend.

 

Du trenger ikke streame på spotify, sålenge du har premium(som du må ha for å bruke det på telefonen). Du kan synkronisere listene over wifi, og spille de av offline på telefonen, betaler ikke en krone i datatrafikk da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle Android telefoner støtter spotify, hvis du vil ha en liten og billig en, kan du jo se på Sony Ericsson xperia x10 mini, eller en av HTC sine billigere modeller, kanskje Tattoo eller Legend.

 

Du trenger ikke streame på spotify, sålenge du har premium(som du må ha for å bruke det på telefonen). Du kan synkronisere listene over wifi, og spille de av offline på telefonen, betaler ikke en krone i datatrafikk da.

Tusen takk for raskt svar.

 

Trenger ikke streame? Synkronisere listene over wifi og spille offline?

Forstår ikke helt hva du mener. Kan du forklare litt mer hva det betyr.

 

Hvis jeg skal spille de offline på telefonen så må jeg vel laste de ned og disse telefonene har ikke så kjempe stor lagrinskapasitet.

 

Det jeg tenker er å bare kunne surfe på spotifyen og velge den sangen jeg vil høre når jeg vil. Og det koster vel penger? Ser at ludo har 1000mb i måneden for 169kr. Hvor mange sanger kan jeg høre for den prisen.

Lenke til kommentar

Spotify for mobil krever premium abbonement, og da har man også tilgang til "offline"-funksjonaliteten. Det fungerer slik at når man er på et sted med wlan kan man gå inn i spillelisten og markere hvilke sanger man ønsker skal være tilgjengelig "offline". Disse blir da lastet ned og ligger på telefonens minnekort (evt. internminne).

 

Alle de sangene man har markert (maksimalt 3000) kan da spilles av uten at man behøver å være på nett (og dermed betale for datatrafikk). Fungerer utmerket (jeg bruker Nokia-versjonen av spotify på en N95-8GB og har plass til ganske mange 100-sanger på telefonen - dog har jeg bestilt meg en android-telefon, så jeg kommer til å bytte straks den er mottatt).

 

De fleste telefoner i dag har mulighet for minnekort, og da er lagringsplassen i teorien bare begrenset av hvor stort minnekort man kjøper seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja ok jeg forstår tusen takk. Spotify premium har jeg allerede på pcen så det er ikke noe stress.

 

Jeg har et spørsmål til, hvis jeg for eksempel sitter på bussen og logger meg på spotify med mobilen og velger en sang fra internett og spiller den av. Hvor mye båndbredde bruker man da?

Er det sånn at en sang foreksempel Eminem- not affraid som er på 5mb tar 5mb å høre på(altså streame)

 

Dette er kanskje et dumt spørsmål, beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...