Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva er anbefalt å ha på av gulvvarme i gang?


Anbefalte innlegg

Her i huset har vi nå fått oss varme i gulvet. Har revet vegger og lagt ny vegg med skikkelig isolasjon. Samt støpt betonggulv, og skifer aktig oppå. Ser at elektrikeren satt den på rundt 16-17 grader. Men er det egentlig litt mye?

 

Vet ikke hvor mye strøm dette drar, men er det egentlig vits å ha så mye på nå, som det er sommer? Ønsker råd, siden jeg er ny innen dette :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om sommeren så er vel stort sett temperaturen over 16 grader inne vil jeg tro. Med andre ord så drar gulvet neppe strøm når termostaten er satt på 16 grader.

 

Selv så synes jeg at det kanskje ikke har all verden for seg med varme i gulvet hvis man skal ha det på så lav temperatur - vel og merke hvis det er i rom som brukes jevnlig.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Sett den på rundt romtempratur og kjenn hvordan varmen blir.. regner med det er gulvføler på termostaten. Ville satt den på rundt 18-20 grader og regulert den etter hvert til jeg føler det er behagelig. Varmekabler bruker ikke så mye strøm. At de gjør dette er bare en bløff. Siden det er i en gang er den nok ikke på mange watt. Høyst sannsynlig under 1 KW. Siden den er termostat styr og det er sommer vil den ikke være inne så ofte tipper jeg. La den stå på hele tiden, evt. nattsenking. Vil bruke mere energi og varme opp det kalde betong gulvet ved og slå den av og på hele tiden en og la den stå på og regulere seg selv ved daglig bruk. ;)

Lenke til kommentar

Aha.. Ja når den nå sto på 16-17 grader var det behagelig. Men ser at den nå slår seg ofte inn, siden det da lyser.. Men er dette noe som vil dra mye varme? Siden vi ikke er helt ferdig med oppussingen, står den gamle utgangsdøra fortsatt, og lister og alt er borte, så man kan stikke fingrene ut. Vil tro kanskje denne trekken inn i rommet også har noe å gjøre, spesielt om nettene når det er kjøligere.

Lenke til kommentar

Mye av poenget med varme på badegulvet er jo at det også bidrar veldig til å tørke opp fuktighet i rommet etter at man har dusjet o.l.

 

Er du vant til å ha det på og så plutselig skrur det helt av noen dager f.eks. på sommeren når det er varmt vil du nok fort merke at baderommet blir veldig rått i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...