Gå til innhold

Ny gaming PC. ca. 15000,- trenger hjelp til oppsett.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tenker på å kjøpe en splitter ny gaming PC nå i sommer, helst så fort som mulig.

 

Formålet med PCen blir så klart gaming, og da vil jeg helst kunne kjøre nye spill som Battlefield Bad Compani 2 på veldig gode innstillinger, gjerne så lagfritt som mulig.

Vil også helst at den skal kunne kjøre en del nye kommende spill også, men det betyr ikke at jeg skal ha noen mosterPC til 25000 eller noe sånt.

 

Har kikket litt rundt om kring her på forumet, og sett litt selv på forskjellige deler, og kommet frem til en sammensetning jeg syntes passer.

Jeg er ingen ekspert inne PC deler så hvis det er noe som åpenbart burde byttes, eller noe ikke er kompartibelt med hverandre er det bare til å si ifra.

 

Takker også for tips om biter som gjerne yter like bra/bedre for ca samme prisen.

 

Her er listen min så langt:

 

Kabinett: Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

 

Hovedkort: MSI X58 Pro-E, Socket-1366

 

Sjermkort: PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5

 

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930

 

Harddisk: WD VelociRaptor® 600GB SATA

 

SSD: SSD Force Series 2,5" 60GB

 

CPU kjøler: Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

 

Minnebrikker: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL8

 

Opperativsystim: Microsoft Windows Home Premium 7

 

Strømforsyning: Corsair TX 750W PSU

 

Dere må gjerne komme med forslag til ting som bør eller kan byttes. Dersom heg mangler noen kritiske deler (eller har noen for mye) må dere også gjerne si i fra.

 

Jeg er også usikkert på hva jeg får med sammen med produktene. Hvis det er noe ekstrautstyr i for av kabler o.l som dere vet jeg trenger, men ikke får med er det bare til å skrike ut.

 

Totalpris så langt er 17755,-

Jeg kan strekke meg litt til, men som nevt tidligere, er jeg ikke ute etter det absolutt maksimale som eksisterer.

 

takk på forhånd :)

Endret av Brainbaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nettverkskort: ZyXEL FN312 10/100 nettverkskort

 

 

Hvorfor velger du 100 mbit nettverkort?

 

Skal du først ha 2 nettverkkort (Et PCI) bør du velge gigabit, hvis planen du skal sette opp spill server.

 

Ellers så er resten av komponentene gode nok.

 

På en gigabit (120 megabyte/sekund) i maks hastighet bør det holde, siden harddisken du har valgt, klarer neppe mere en 150 Megabyte per sekund, i skrive eller lesehastighet. Men det er bra for harddisk, selv om du kanskje bør velge SSD fra intel som du kan bruke som systemharddisk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Nettverkskort: ZyXEL FN312 10/100 nettverkskort

 

 

Hvorfor velger du 100 mbit nettverkort?

 

Skal du først ha 2 nettverkkort (Et PCI) bør du velge gigabit, hvis planen du skal sette opp spill server.

 

Ellers så er resten av komponentene gode nok.

 

Når det kom til nettverkskort gikk det litt fort i svingene. Dersom du har noen flotte forslag er jeg svært motagelig for det.

 

takk :)

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har en ingang for internett allerede på 1gbps. Så du trenger ikke et ekstra nettverkskort med mindre du har serverplaner.

Jeg personlig ville ikke valgt en rask spinnende disk da du får mye mer ytelse av en ssd. Med mindre du trenger plassen. Du kan f.eks kjøpe en intel x25 80gb ssd + en 2TB disk til samme prisen.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har en ingang for internett allerede på 1gbps. Så du trenger ikke et ekstra nettverkskort med mindre du har serverplaner.

Jeg personlig ville ikke valgt en rask spinnende disk da du får mye mer ytelse av en ssd. Med mindre du trenger plassen. Du kan f.eks kjøpe en intel x25 80gb ssd + en 2TB disk til samme prisen.

 

Takk for tipset, da dropper jeg nettverkskoret, for jeg har ingen serverplaner.

 

Trenger mer plass en det er SSD klarer å tilby meg, og jeg har allerede en 1TB eksternt til oppbevaring av ting som ikke brukes hyppig. Finner for øverig ikke noen SSDer på rundt 80gb som er under 1500,- men dersom jeg bare skal bruke den til pååerativsystemet trenger jeg vel ikke mer enn 40?

Lenke til kommentar
Trenger mer plass en det er SSD klarer å tilby meg, og jeg har allerede en 1TB eksternt til oppbevaring av ting som ikke brukes hyppig. Finner for øverig ikke noen SSDer på rundt 80gb som er under 1500,- men dersom jeg bare skal bruke den til pååerativsystemet trenger jeg vel ikke mer enn 40?

 

Her er noen ssder:

 

Intel X-25 2.5'' 80GB 1669kr

Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB 1695kr

 

Det skal jo holde med 40GB som systemdisk, men husk at det krever litt "disiplin" du må ikke bare automatisk innstallere stuff på C disken, eller slenge mye stuff på skrivebordet eller i Mine dokumenter. Det er greit å ha plass nokk til dem hyppigste programmene og spillene en bruker på ssd disken.

Lenke til kommentar
Trenger mer plass en det er SSD klarer å tilby meg, og jeg har allerede en 1TB eksternt til oppbevaring av ting som ikke brukes hyppig. Finner for øverig ikke noen SSDer på rundt 80gb som er under 1500,- men dersom jeg bare skal bruke den til pååerativsystemet trenger jeg vel ikke mer enn 40?

 

Her er noen ssder:

 

Intel X-25 2.5'' 80GB 1669kr

Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB 1695kr

 

Det skal jo holde med 40GB som systemdisk, men husk at det krever litt "disiplin" du må ikke bare automatisk innstallere stuff på C disken, eller slenge mye stuff på skrivebordet eller i Mine dokumenter. Det er greit å ha plass nokk til dem hyppigste programmene og spillene en bruker på ssd disken.

 

Fant en annen: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601323&view=detailed#ProductTabs )

 

sparer 50kr, og fikk ett tips om at Forcer serien skal være bra, så jeg tror jeg tar en sånn en.

Lenke til kommentar

Tror jeg gir meg her.

Giret opp sjermkortet en klasse, og kjøpte en SSD, så det ble litt dyrer enn planlagt.

 

Takker for alle svar, og dere må gjerne fortsette å gi anbefalinger og andre ting dersom jeg har gjort noen åpenbare feil, men så langt tror jeg ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...