Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til kjøp av bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et spørsmål. Hva gjør du hvis hun blir gravid i løpet av de neste 7 årene? Golf er absolutt ikke en praktisk familiebil..

Hva er problemet med å selge golfen og kjøpe en prismessig tilsvarende familiebil når den tid kommer?

 

En caravelle vil koste det samme om 5 år enten du kjøper den idag eller etter du selger golfen om 5 år.

Lenke til kommentar

Med forbehold om at caravelle og golf har tilsvarende prisfall. Det er ikke mindre langsiktig dersom du kjøper en golf nå og selger den og kjøper en tilsvarende dyr caravelle i etterkant. Begge faller jo i pris.

 

For å ta eksempel med teoretiske priser:

2002 caravelle til 150 000

2005 golf til 150 000

 

1999 caravelle til 100 000

2002 golf til 100 000

 

Ditt eksempel: Dersom du kjøper en 2002 caravelle nå til 150 000, vil den etter 3 år når du får unger være verdt 100 000.

 

Mitt forslag: Dersom du kjøper en 2005 golf til 150 000, og selger den etter 3 år for 100 000, har du nok penger til å kjøpe akkurat den samme caravellen i forrige eksempel til 100 000.

 

Forstod du hva jeg mente nå?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt. Er ikke helt enig med den løsningen, men skjønner hva du vil fram til =) Men istedetfor å kjøpe en 2007 golf til 180.000, så tenkte jeg en 2006 ford focus (ex) til omtrent samme pris, så slipper det å tenke på å måtte få byttet ut bilen hvis det skulle bli behov for noe større.

For all del, avtalen på golfen høres helt grei ut. Hvis de skal selge etter 3 år må de jo også starte helt på nytt med et nytt lån, så da blir det 5 nye år med nedbetaling.

Lenke til kommentar
vis de skal selge etter 3 år må de jo også starte helt på nytt med et nytt lån, så da blir det 5 nye år med nedbetaling.

Men kjære vene, du leser jo ikke hva jeg skriver :no:

Mitt forslag: Dersom du kjøper en 2005 golf til 150 000, og selger den etter 3 år for 100 000, har du nok penger til å kjøpe akkurat den samme caravellen i forrige eksempel til 100 000.

Nei de må ikke starte på nytt. Hvorfor de det? Dersom de selger golfen, HAR de jo penger til å kjøpe en ny caravelle eller hvilken som helst annen familiebil..! (oppgitt)

 

-----

Ford har mye mer plastikk-feel enn tilsvarende VW modeller. Det har de hatt i over 10 år.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri solgt en bil med heftelser på før, men trodde at hvis du solgte bilen, måtte du fri den ut. Kanskje det er her jeg kludrer det til?

Det jeg ikke skjønner er at hvis du låner 180K til å kjøpe bil over 7 år, og selger den for 100K etter 3 år - så har du 100.000 å kjøpe bil for.

 

Tror jeg skal gi meg, liker ikke dumme meg ut på offentlig forum =)

 

----

er forøvrig enig med plastikkfølelsen vw-ford

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Det er vel i prinsippet sånn at når jeg nå har tatt opp lån på 180.000 for å kjøpe bil og ønsker å selge etter tre år, så har jeg garantert ikke nedbetalt lånet. Salgssummen vil jo dermed naturlig nok gå til å dekke inn dette, men om man tenker litt langsiktig så har man gått opp i lønn og sånne ting til det skjer. Kanskje jeg til og med casher ut lånet i løpet av tre år, hvem vet.

 

Og hvor i svarteste kom den Caravellen inn i bildet? Det skal jeg aldri ha!

 

Ble uansett en VW Golf 1,9 TDI Trendline 2007 mod på meg. Forhåpentligvis kan jeg hente den i morgen :)

Endret av snopp
Lenke til kommentar

Det er vel i prinsippet sånn at når jeg nå har tatt opp lån på 180.000 for å kjøpe bil og ønsker å selge etter tre år, så har jeg garantert ikke nedbetalt lånet. Salgssummen vil jo dermed naturlig nok gå til å dekke inn dette, men om man tenker litt langsiktig så har man gått opp i lønn og sånne ting til det skjer. Kanskje jeg til og med casher ut lånet i løpet av tre år, hvem vet.

 

Og hvor i svarteste kom den Caravellen inn i bildet? Det skal jeg aldri ha!

 

Ble uansett en VW Golf 1,0 TDI Trendline 2007 mod på meg. Forhåpentligvis kan jeg hente den i morgen :)

 

 

He he. Viste ikke at de hadde såååå liten motor. Skal vel være 1,9 tror jeg.

 

Grattis med "ny" bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...