Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett-deling på win2kpro


Anbefalte innlegg

"][/color]An error occurred while Internet Connection Sharing was being enabled.

 

Internet Connection Sharing cannot be enabled.

A LAN connection is already configured with the IP address that is required for automatic IP addressing.

....denne meldingen kommer når jeg har krysset av for Enable Internet Connection Sharing for this connection og trykker ok. Har på følelsen at jeg har gjort alt riktig, og at den avkrysningsboksen er det siste steget som gjenstår.. men likevel kommer den feilmeldingen. (Fortsetter jeg å bruke Network Properties-vinduet, kommer det flere rare feilmeldinger.. vil jeg legge til nye protokoller kommer det feilmeldinger (bugs), og vinduet lar seg ikke lukke pga. en ond sirkel av feilmeldinger.)

 

Det er en ADSL-oppkobling på samme PC, men den bruker jo ikke samme IP-adresse som nettverks-kortet. Så hva kan det være?

Nå trenger jeg virkelig å se at internett fungerer over hele nettverket..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får jeg en annen feilmelding:

 

Internet Connection Sharing cannot be enabled. The LAN connection selected as the private network is either not present, or is disconnected from the network. Please ensure that the LAN adapter is connected before enabling Internet Connection Sharing.

 

Selv om begge adaptere er enabled/connected og virker fint hver for seg.Prøvde også å disable ADSL-adapteret og koble fra, men det gjorde ingen forskjell. Jeg bruker forresten RASPPPOE for å koble til onlineADSL..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...