Gå til innhold

hvor kan man kjøpe cdi boks for 30hk yamaha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt på boats.net men kan ikke finne ut av hvilken modell jeg har. Er det noen som kan hjelpe meg:S her er det som står på høyre siden av motoren: CE 2000 japan 6j8-88 22,1 kw 59-66 kg model 01. Og dette står på venstre siden: yamaha 30dmho 6j8 L 409769 s made in japan. Er det noen som skjønner noe av dette? Jeg må vel vite hvilken modell jeg har for å kjøpe en cdi-boks. Dette haster så det er bare å skrive;)

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde droppet å koble på en cdi-boks som ikke passer i utgangspunktet,du kan fort ødelegge mer på motoren.

 

Nå vet jeg ikke hvordan du har feilsøkt, men det er jo fort gjort å sjekke med et vanligt måleapparat om du får strøm fra spolen inn på cdi-boksen, og ev. om du får strøm fra cdi-boksen til coilene.

 

Det enkleste du kan teste hvis motoren er helt død, er å koble fra dødmannsknappen(den hvite ledningen) og sjekke om det er liv i motoren da.Hvis du bruker fjernstyring kobler du fra kontakten til den og.

Lenke til kommentar

Verdiene er oppgitt i"peak volt", som er toppene av vekselstrøms kurven. Til det trenger du et eget apparat.

Men du kan prøve å måle motstand over spolen, tipper du skal få noen kilo-ohm på den. Du kan og måle vekselstrøm ut fra spolen når du drar i snora, det bør ivertfall gi noen volt.

 

Det samme er det med coilene, mål om du får noe strøm i ledningene som går til coilene (mål mellom jord=motorblokka og hver av de 3 ledningene som går til coilene)

 

Men den vanligste feilen er at dødmanns-bryteren er utslitt,eller at "klypa" du setter i den er for dårlig.Feiler denne går all strømmen til jord,og motoren har ikke gnist på noen plugger.

Hvis du drar fra hverandre den hvite koblingen som jeg nevnte, så har du koblet ut den, og kan prøve å starte motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...