Gå til innhold

Netgear WNDR3700 QoS Setup


eln

Anbefalte innlegg

Kobbla meg opp med en wndr3700 i ett nettverk bestående av 15/1mbit ventelo & 5 pc-er.

Men jeg savner en vesentlig funksjon under QoS setup, Det eneste alternativet for "throttle control" går ut på å strupe utlinja til alle.

 

Jeg kunne tenkt meg den funksjonen å tilldele feks. 300kb\s uthastighet som max pr. IP/Port eller mac-adresse. Finns det noe tilleggs-software som kan ordne dette?

Hvilken annen router anbefaller dere som har denne funksjonen?

5ghz nettverk er forøvrig uvesentlig da dette har for kort rekkevidde, men 2.4ghz 300mbits er en klar fordel.

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finns det noe tilleggs-software som kan ordne dette?

Jeg vet ikke om DD-WRT støtter dette, men du skal i hvert fall kunne bruke denne populære 3.parts software'n på din router. (Tast inn wndr3700 i søkfeltet på denne siden.)

 

Linker til dokumentasjon, FAQs osv. finner du på samme sted.

 

 

La inn denne software'n nå, Men får signal strength LOW av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Installerte DD-WRT software på den, Vil ikke boote om jeg oppgraderer med webflash, utrolig dårlig signal (1 av 5 mulige) fra 1 meters hold. Selv om jeg tftp'er med ulike typer original netwear firmware har jeg like dårlig wireless connection signal.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke alle irrganger i DD-WRT (eller Netgear's firmware), men en ting du kan forsøke er å foreta en "skikkelig" HW reset av routeren. Det er vel en liten trykkbryter på baksiden som kan trykkes inn med en kulepennspiss e.l. - hold den inne i 30s mens routeren er på. Fortsett å holde den inne og ta strømmen på apparatet. Holde bryteren inne i 30s før du kobler strømmen til igjen. La bryteren være inntrykket i 30s før du slipper den ut igjen. (90s til sammen.)

 

Dette høres ut som "overkill", men i en annen artikkel jeg leste om DD-WRT påsto forfatteren at han hadde vært borti tilfeller der dette måtte til, så ....

 

Ellers kan det jo hende at radiodelen av routeren har utviklet en HW-feil mens du har holdt på med dette. Av og til bare skjer ting samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke alle irrganger i DD-WRT (eller Netgear's firmware), men en ting du kan forsøke er å foreta en "skikkelig" HW reset av routeren. Det er vel en liten trykkbryter på baksiden som kan trykkes inn med en kulepennspiss e.l. - hold den inne i 30s mens routeren er på. Fortsett å holde den inne og ta strømmen på apparatet. Holde bryteren inne i 30s før du kobler strømmen til igjen. La bryteren være inntrykket i 30s før du slipper den ut igjen. (90s til sammen.)

 

Dette høres ut som "overkill", men i en annen artikkel jeg leste om DD-WRT påsto forfatteren at han hadde vært borti tilfeller der dette måtte til, så ....

 

Ellers kan det jo hende at radiodelen av routeren har utviklet en HW-feil mens du har holdt på med dette. Av og til bare skjer ting samtidig.

 

 

Har kjørt hard reset flere ganger uten hell desverre :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...