Gå til innhold

Overvåkning over et stort arial! -Hjelp-


xkire

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg lurer på om det er noen her på tek.no som har greier på webcamera/overvåkningskamera som skal kobles opp mot internett og skjermer på en plass.

 

På sommeren rundt denne tiden arrangere byggda jeg bor i et terrengsykkelritt med flere hundre menn og kvinner påmeldt. Men neste år har jeg en plan om og få til et slags "overvåknigs-system" over løypene for og se hvor/når folk er på visse steder, og for og vise folk hvordan det går med de som sykler.

 

Jeg har aldrig gjort noe sånt og lurer litt på hvordan i alle dager jeg skal få dette til og funke i praksis, og dette er jo ikke le tour de france med et NRK-budsjett så det må være et normalt beløp man ska ut med! Løypen går i en arinal på rundt 5 mil.

 

Dette er vel det jeg lurer på.

- Hvordan skal man få delt opp et antall kamera i løypa, og ha kontakt med hovedbasen?

- Hvilket system bør man statse på, type kamera osv.?(satelitt blir ikke aktuelt! :p)

- Hvor mange kamerat er nødvendig/mulig.

- Nødvedig utstyr.(Kabler, forsterker, ditt og datt)

- Pris på hele greia. Jeg har tatt utgangspungt med 5000-10000 kr.

 

Et problem jeg har er at det ikke er internett der hovedbasen står... Kanskje noen har noe tips om dette uten at det koster mere enn selve oppsette. Jeg vet ikke om det er nødvendig med internett heller.

 

Linker til utstyr og sånt er flott! Alle liker og se hva folk snakker om! :new_woot:

 

 

Mvh

Erik

 

PS: Viste ikke om jeg skulle plasere det her eller under Lyd og bilde. Tenkte kanskje dere på IKT har bedre greie på det en Lyd og bilde folka.

Endret av xkire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech har et ganske bra overvåkings/sikkerhet system. Men du er avhengig av internett oppkobling til alle kamera.

 

http://www.logitech.com/no-no/video_security_systems

 

Har også utendørs kamera.

http://www.logitech.com/no-no/webcam_communications/video_security_systems/add-on_cameras/devices/4327

 

Kanskje de vil falle innenfor budget?

 

 

Ellers tror jeg at det beste er å kontakte et sikkerhets firma som kan hjelpe deg om du vil ha dette gjort sikkelig...men kan tenke meg at det vil koste langt over summen du har å bruke.

Lenke til kommentar

Hmmmm dette virket interessant! Men problemet med dette bli jo da og få internett på dette, for plassene disse kameraene skal stå er ganske langt unna sivilisasjon dessverre.. Og kjøpe 5-6 telenor wan-pinne og bruke 5-6 marskiner er jo kanskje litt upraktisk også.

 

Ja et firma vil nok ta knekken på budsjettet min ganske fort ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...