Gå til innhold

Gmail nede? Feilmelding ved sending av email via gmail


kj_

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hva som kan være feil når jeg verken får sendt eller lagret mail som utkast?

 

Ved sending av mail får jeg:

Beklager, det oppstod en feil på tjeneren, og e-posten ble ikke sendt. (#721)

 

Og ved lagring av utkast:

Beklager, det oppstod en feil på tjeneren, og e-posten ble ikke lagret. (#721)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 år senere...

FORSLAG TIL LØSNING - FUNGERTE FOR MEG :w00t:

 

Ser at dette er et gammelt problem og kanskje er det løst for lenge siden, men Google var ikke mye hjelpsom med annet enn å dra opp igjen gamle tråder uten løsning. Da jeg her om dagen fikk error #007 som ga eksakt samme feilmeldinger som tråden her beskriver, irriterte det meg uendelig mye at jeg ikke fant noen løsning med å google. Ingen steder fant jeg hvordan man løste problemet, annet enn ved å bytte nettleser.

 

Jeg har firefox og er trofast der, så jeg ville nødig bytte nettleser. Ergo plundra jeg meg fram til det jeg anser som løsningen for min del:

 

Jeg bruker firefox og har også gratisversjonen av avast. I gratisversjonen av avast er det automatisk krysset av for at du får en avast-signatur i web-eposten din (eksempelvis gmail). Se under signaturen/nederst i epostvinduet ditt når du skal sende epost - der finner du en liten reklame for avast + ikon. Oppdaget denne løsningen da jeg prøvde å sende epost og trykket av for ren tekst (vs rik tekst) før sending - avastreklamen ble en masse babbel - men jeg fikk sendt!

 

LØSNINGEN BLE TIL SLUTT: TA BORT AVKRYSNINGEN FOR AKTIVERING AV EPOSTSIGNATUR FOR AVAST - Gå inn i Avast - velg innstillinger nederst til venstre - Generelt: there u go... ta bort haken for aktivering. Løste iaf problemet for meg...Så håper jeg noen andre får opp denne løsningen via Google om det skulle dukke opp igjen. Enten via error #007 eller #721.

 

Opera er vel kanskje den eneste nettleseren som ikke har en sånn type automatisk epostsignatur-ordning.

Endret av Search&Find
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...