Gå til innhold

ny pc til gaming, AMD oppsett, max 9k uten alt "stæsj"


Anbefalte innlegg

Det står også dette på siden til hovedkortet:

MemOK!

Any Memory is A-OK!

MemOK! quickly ensures memory boot compatibility. This remarkable memory rescue tool requires a mere push of a button to patch memory issues. MemOK! determines failsafe settings and dramatically improves your system boot success. Get your system up and running in no time!

 

Betyr ikke det at hvilken som helst Ram skal passe? Virker som om det er det de mener i teksten ihvertfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg ikke har trengt benytte meg av den lille knappen, har jeg null peiling på hvordan den fungerer. Men det virker som at de mener at hvem som helst RAM skal være greit sammen med hovedkortene som har denne funksjonen.

 

BEMP er Black Edition Memory Profile. Hva det betyr er at AMD sitt overklokkings-program Overdrive kan laste ned fra AMD sine sider oppdaterte profiler for innstillinger til RAM slik at de skal kjøre best mulig (i teorien) som det er blitt advertised. I mitt tilfelle kjørte RAM på 1033Mhz når jeg plugget de inn ved første oppstart, lastet ned BEMP i AMD Overdrive og klikket Update, ble bedt om en reboot og bada-bing bada-boom så var de på 1600Mhz når jeg startet opp igjen. Men dette lar seg gjøre manuelt i BIOS eller annen programvare, så BEMP er ikke akkurat viktig. Du kan lese mer om Overdrive på AMD sine sider: http://game.amd.com/us-en/drivers_overdrive.aspx (men merk deg at info der er noe utdatert, de lister f.eks. ikke Crosshair IV Formula sin chipset 890FX selv om den er kompatibel.)

Endret av NVaage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...