Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer Ford Mondeo 01 modell


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg måtte bytte noe greier bak hjulene og dette var en så lett oppgave at vi gjorde dette selv. Bilen har aldri hatt noe problemer med å starte tidligere. etter alt var skrudd sammen igjen skulle vi prøve å starte bilen men ikke noe skjer når nøkkelen vris fra tenningposisjon til start. Alt lyser som det skal i displayet og alt ser normalt ut ellers.

 

Er to ting vi lurte på om kunne være galt.

-Sikkerhetsbryteren til bensin, befinner seg ved beina til sjåføren. Hvordan re settes denne? det som sto i instruksjonsboka var ikke så lett å forstå. Hvordan ser man om den er trykket på?

-Lurer også på om det kan ha noe med startsperren og gjøre. Batteriet har vært av i 2 dager. kan dette ha gjort at den har "glemt" den kodingen nøklene har?

 

Noen her som har noen ideer om hva som kan være galt?

 

Mvh

Nicolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker det å trille den i gang da?

Prøv å trillestarte den også kjører du litt. Det er jo ikke en fysisk umulighet at batteriet er flatt, så du kan jo se hva som skjer hvis du prøver å la dynamoen gjøre jobben sin.

Hva var det egentlig du byttet bak hjulet?

Og nei, selv om du har tatt ut batteriet har ikke det noe å si for "kodingen nøklene har".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt vanskelig å trille i gang med automatgear. hehe! vi byttet ingen fysisk del vi bare skrudde fast en del som har med styringen som hadde løsnet. Har prøvd å lade batteriet uten hell. når jeg vrir nøkklen skjer det over hode ingen ting, det klikker ikke en gang i startreleet.

hmm!

 

Hilsen nicolai

Lenke til kommentar

Lyser det på dashbordet?

 

Gjør det det kan det høres ut som startsperren ikke kobler ut.

Er noget usikker på den årsmodellen, men på en 98 modell jeg prøvekjørte en gang, skulle det blinke to ganger i en knøttliten lampe på dashbordet for å bekrefte at det var en riktig kodet nøkkel.

Lenke til kommentar

 

-Sikkerhetsbryteren til bensin, befinner seg ved beina til sjåføren. Hvordan re settes denne? det som sto i instruksjonsboka var ikke så lett å forstå. Hvordan ser man om den er trykket på?

Den popper opp omtrent som en autosikring i boliger. Så for å resette denne bryteren må du bare trykke ned den (vanligvis røde) knotten på toppen. Er man i tvil om den har løst ut, er det bare å prøve å trykke den ned. Men på de Fordene jeg har vært borti hvor denne har løst ut, så har motoren gått som bare det på starteren, den vil bare ikke starte (siden den ikke får bensin).

 

På den annen side finnes det mer her i verden enn hva jeg har sett, og det koster jo ingenting å prøve/eliminerer dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...