Gå til innhold

Nokia E72 - får jeg gratis kart?


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å bytte ut min iPhone 3G i en Nokia E72, og nå er det også tilbud på denne frem til 30.06, hvor man får med bluetoothgreie, bilholder og gratis navigasjonpakke i prisen. Problemet er at ingen nettbutikker har denne på lager, og de fleste ventes inn enten den 30, eller senere.

 

Jeg har ikke kjempebehov for bluetooth/bilholder, men det jeg da lurer på er om denne gratis bruk av gps gjelder om jeg kjøper en uten dette pakketilbudet. Altså at jeg kan laste ned kartene gratis da jeg har E72.

 

http://www.nokia.no/utforsk-tjenester/ovi-kart/main

 

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:3162978;c:36176

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kartene til Nokia Har alltid vært gratis ved at man laster dem ned med nokia maploader til pc og overfører de kartene man ønsker til telefonen. Det som ikke har vært gratis tidligere er selve navigasjonsfunksjonen for blant annet bilbruk, denne skal være gratis for samtlige E 72 selv om du ikke kjøper den tilbudspakken. Hvis du ikke bruker maploader til å lagre kart på mobilminnet eller minnekortet, så vil telefonen ikke ha noe kart så fremt du ikke godttar at den kan laste ned via mobil nett eller wlan. Her blir vel mobilnett aktuelt og kartene vil da koste deg datamengden det tar og laste ned. Anbefaler altså å bruke maploader og lagre kartene du trenger. Større minnekort= flere kart. Jeg har kart for Norge, Sverige og Danmark på min Nokia.

 

Husk at det vil koste deg noen øre hver gang du bruker A GPS ettersom det går en kb eller to på å lokalisere seg via mobilnettet. Dette utgjør sikkert størrelsesorden 100 kr i løpet av et halvt- helt år som regel. Bare sjekk det ut med operatøren din. Du kan skru av assistert GPS og bruke kun GPS. Dette vil jeg ikke anbefale da gpschipene i mobiltelefoner er trege og svake på egenhånd.

Agps er ikke det samme som å laste ned kart etterhvert som du går, men bare bruke nettet til å lokalisere seg som gir deg raskere og mer stabil lock i samarbeid med gpschippen. Lykke til!

Endret av Fender77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...