Gå til innhold

Årets beste plater - så langt


Gjest member-211562

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Broken Bells - Broken Bells

Gorillaz - Plastic Beach

Nas & Damien Marley - Distant Relatives

Devo - Something For Everybody

The Drums - The Drums

Robyn - Body Talk Part 1(aldri likt dama, men dette albumet likte jeg)

LCD Soundsystem - This Is Happening

The Dead Weather - Sea of Cowards

Broken Social Scene - Forgivness Rock Record

Ugly Casanova & James Mercer - 180 Degrees

The Hold Steady - Heaven Is Whenever

The Flaming Lips & Co - Darkside of The Moon(riktig nok en coverplate, men den er awsome og coverer en av de viktigste albumene noensinne med respekt)

Johnossi - Mavericks

Foals - Total Life Forever

 

Hvorfor du har unngått halvparten av disse platene er uforstårlig. :p

 

EDIT: Band of Horses - Infinite Arms er et greit album, riktig nok ikke en av de beste i år.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar
Gjest member-211562

Joda. Har hørt Broken Bells, The Drums, Hold Steady og Gorillaz, men de har ikke grepet meg foreløpig. Det er imidlertid mye igjen av året :)

 

Robyn har jeg ikke hørt nok på til å felle noen dom, og The Dead Weather synes jeg blekner i forhold til hva kona til White har gitt ut.

 

Band of Horses var skuffende synes jeg. Låt ganske så tamt. Holder meg til de to første platene der.

 

Takker for tips og legger det jeg ikke har hørt på inn i "dårlig-samvittighet"-listen:)

Lenke til kommentar

For min del synes jeg du har utelatt altfor mange gode album (masse metal), men regner med det er fordi vi har ganske ulik smak. Eneste jeg digger på listen din er Susanne Sundfør og Shining. En annen ting jeg stusser litt på er hvordan du kan plassere debuten til Kvelertak så høyt oppe når skiva ble utgitt for fem dager siden. Føler et album må ha endel mer lyttetid enn det (hvor godt albumet holder seg etc).

 

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt alt på listen din, synes det var fint at du har lagt med link til Spotify. Settes pris på! Skal prøve å få hørt på noe av det du har listet opp :)

 

Kan forresten føre opp noen gode metal-album jeg synes du har glemt:

Sarath - Siste indre

Dødsengel - Mirium Occultum

Nocturnal Blood - Invocation of Spirits

Nocturnal Blood - Imperial Impurity (Split)

Burzum - Belus

The Royal Arch Blaspheme - S/T

Alcest - Écailles de lune

 

Godt potensiale, men som jeg ikke har fått hørt nok på enda:

Archgoat - The Aeon of Angelslaying Darkness

Irreverent - Blasphemous Crucifix Profanation

Satan's Satyrs - Demo

Truppensturm - Salute To The Iron Emperors

Watain - Lawless Darkness

 

 

 

e: Fikk publisert innlegget før jeg ble ferdig å skrive.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar
Gjest member-211562

Takker for gode tips!

 

Når det gjelder Kvelertak så var jeg så heldig å få smisket meg til et lytteeksemplar fra bandet for to uker siden. Har dermed hatt tid til å fordøye den :)

 

Listen har en tendens til å endre seg mot slutten av året. Kommer garantert mye spennende i høst også!

 

For min del synes jeg du har utelatt altfor mange gode album (masse metal), men regner med det er fordi vi har ganske ulik smak. Eneste jeg digger på listen din er Susanne Sundfør og Shining. En annen ting jeg stusser litt på er hvordan du kan plassere debuten til Kvelertak så høyt oppe når skiva ble utgitt for fem dager siden. Føler et album må ha endel mer lyttetid enn det (hvor godt albumet holder seg etc).

 

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt alt på listen din, synes det var fint at du har lagt med link til Spotify. Settes pris på! Skal prøve å få hørt på noe av det du har listet opp :)

 

Kan forresten føre opp noen gode metal-album jeg synes du har glemt:

Sarath - Siste indre

Dødsengel - Mirium Occultum

Nocturnal Blood - Invocation of Spirits

Nocturnal Blood - Imperial Impurity (Split)

Burzum - Belus

The Royal Arch Blaspheme - S/T

Alcest - Écailles de lune

 

Godt potensiale, men som jeg ikke har fått hørt nok på enda:

Archgoat - The Aeon of Angelslaying Darkness

Irreverent - Blasphemous Crucifix Profanation

Satan's Satyrs - Demo

Truppensturm - Salute To The Iron Emperors

Watain - Lawless Darkness

 

 

 

e: Fikk publisert innlegget før jeg ble ferdig å skrive.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har så langt kommet over to album fra 2010 som jeg liker veldig godt:

Crystal Castles - Crystal Castles II syntes jeg var bedre en debutten, og mangler svake spor, og de har kvittet seg med slitsomme nintendolyder fra debutten.

 

MGMT - Congratulations ble jeg veldig positivt overrasket over. Artig at et band gikk over fra radiomusikk til psykedelisk pop. Liker den 60-talls stemningen over det hele.

 

Kan nevnes at Justice visstnok skal komme med noe i løpet av året, og ikke minst Animal Collectives Panda Bear kommer i september med et nytt soloalbum. Får håpe det blir en verdig etterfølger for mesterverket Person Pitch i fra 2007.

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt med på listen din:

 

- Band of Horses - Infinite Arms

- Gorillaz - Plastic Beach

- Beach House - Teen dreams

- Bog Boi - Sir Lucious Left Foot, The Son of Chico Dusty

 

Indeed, skjønner ikke hvorfor folk ikke liker Platic Beach. Den er jo herlig, det virker mer som personene som ikke liker plata har mer bestemt seg for å ikke like den, så de ikke gidder å høre nok. Fordi plata er virkelig Gorillaz beste plate så langt, til og med bedre enn førsteplata vil jeg si.

 

Mye bra låter på den:

Stylo: Bra miks av soul, hiphop og alternativ rock. Med stemmen til Bobby Womack som bare er rett og slett herlig, også live. Det kan jeg konstantere.

Empire Ants: For mange høydepunktet med plata. Liten electro-ballade med svenske Little Dragon og Damon Albarn på denne låta. Den er nydelig.

Superfast Jellyfish: Forsetter den Feel Good Inc.-miksen med De La Soul lett i denne låta.

Some Kind of Nature: Låta er som en klassisk Lou Reed-låt fra "Transformer", med lydbildet endret til noe som passer bedre 40år etterpå.

On Melancholny Hill: Behagelig og fresh liten hit, garantert ført til den beste musikkvideon til Gorillaz per dags dato.

Cloud of Unknowing: Herregud hvordan denne funket på Roskilde, en liten vokal-ballade med Bobby Womack. For en stemme..

Rhinestone Eyes: En litt små-klassisk Gorillaz låt, med den nye "sounden" til Gorillaz som er litt mer electro-ish enn vi er vandt med likt mange andre låter på albumet.

Welcome To the World of Plastic Beach: Rett og slett en åpningslåt av en av dagens konger av hiphop, den fungerer og høyer seg inn i rekken av de gode gjeste-artistene på Plastic Beach.

Broken: Damon Albarn leverer behagelig toner, rett og slett en av de låtene Albarn har best vokal på.

To Binge: Hvis du likte Empire Ants med Little Dragon, er dette litt anderledes. Mer som en liten kjærlighetsballade mellom vokalisten i Little Dragon og Damon Albarn.

 

 

Beach House plata var også god(Zebra, Norway, o.s.v.), samme Big Boi som virkelig. The Roots hadde også god plate i år, men som Band of Horses ikke så langt god som forrige plate.

 

Må si at M.I.A. med Maya kanskje er årets overraskelse for min del, aldri følt at jeg har likt M.I.A. før, også kom dette albumet som er hvertfall en 5`er-plate når det kommer til karakter.

 

Danger Mouse & Sparklehorse har også et godt gjeste-album i år med alt fra avdøde Vic Chesnutt, David Lynch(filmskapern), Julian Casablancas(The Strokes),The Flaming Lips, Gruff Rhys (Super Furry Animals), James Mercer(Broken Bells), Julian Casablancas (The Strokes), Black Francis (Pixies), Iggy Pop o.s.v.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...