Gå til innhold

Akkuratt kjøpt ny pc !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greier ikke og koble til skjermen til pcen. Det er vga inngang på pcen og men den reagerte ikke :S ,men snakket med support på komplett , og de sa at jeg måtte ha adapter sånn at jeg kunne bruke DVI . Men hvorfor er det inngang på pcen når den ikke virker ?

Eventuelt hvor kan jeg kjøpe dette adaptere?

Beklager vist jeg har lagt denne i feil tråd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Er skjermen helt død eller kommer det opp en feilmelding? f.eks "no cable connected"

Jeg opplevde noe lignende når jeg kjøpte ny skjerm for å bruke på laptopen min... Da kom det opp "no cable connected". Det som KAN være problemet er at skjermen er satt til HDMI/DVI el.lign og at du derfor ikke får skjermbilde... dette måtte i mitt tilfelle stilles på i menyene på skjermen. lån eller kjøp en kabel for å sjekke/fikse dette.

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Men hvorfor er det inngang på pcen når den ikke virker ?

Det er en VGA utgang på PC'en.

Den benyttes sikkert av skjermkortet som sitter på hovedkortet i maskina. Har du installert et dedikert skjermkort i tillegg vil skjermkortet på hovedkortet være deaktivert i BIOS. Det dedikerte er sannsynligvis mye bedre.

DVI -> VGA konvertere burde følge med maskina, det følger nemlig med i pakka hos nesten samtlige dedikerte skjermkort. Du kan jo sikkert få komlett til å sende deg en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...