Gå til innhold

msi eller powercolor hd 5870?


Sjohej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er forskjeller i ytelse så er nok dette marginalt. Det interessante å vite kunne vært om det er stor forskjell i støy på dem.

 

Men det blir også litt tipping siden du ikke linker de aktuelle kortene, det kan jo være vesentlig forskjell i klokkehastighet på dem. To like kort bør yte relativt likt, men hvis det er forskjell i klokkehastighet så kan det være snakk om større forskjeller.

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan se så er Powercolor kortet litt overklokket med 875Mhz kontra MSI's 850Mhz så da yter nok Powercolor noe bedre enn MSI. Det er jo også nærliggende å tro at det kanskje tåler høyere overklokking siden det leveres overklokket fra fabrikk.

 

Det ser også ut til at Powercolor har en bedre kjøleløsning enn MSI med større vifte og luftinntak. Eksosgrillen ser lik ut på begge, men det er en åpning rundt dekselet til Powercolor slik at noe av kjøleluften vil bli sirkulert inni maskinen. Om dette er en ulempe eller en fordel kan jeg ikke svare for.

Jeg tipper at dette også gjør at kortet til Powercolor ikke vil bråke like mye som MSI's kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...