Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ammoniakklukt under trening


Anbefalte innlegg

Enkelte ganger når jeg trener(styrke) merker jeg at svetten min lukter ammoniakk. Det virker som dette skjer oftere når det er spesiellt intense økter, og lukten kommer skjelden før jeg har trent en stund.

 

Jeg spiser mye protein (ca. 250-300g hver dag) men prøver på ingen måte å begrense inntaket av karbohydrater.

 

Kan også legge til at jeg er helt sikker på at det er ammoniakk det lukter, og ikke aceton.

 

Vet noen hva dette kan komme av? Kan det være tagn på nedsatt nyre-/lever-funksjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk til legen, sjekk det med en prøve.

Nevn det med ammoniakklukt.

 

På trening kan du øke vanninntaket om det er lavt.

Hvordan trener du? Ville gått på et 5x5 så det ikke blir 10+ rep samt droppet droppsett så du ikke gjør noe som trigger proteinnedbrytning.

 

Hvis du veier 90kg er 180g protein nok på bulk og 270 på deff.

 

Er det sommerdeffen du er på så ville jeg ha ungått høyreppen.

 

Men som sakt, du må finne ut av det på den ene eller andre måten så fastlegen kan du vel bare bestille time hos nå.

Lenke til kommentar

Stikk til legen, sjekk det med en prøve.

Nevn det med ammoniakklukt.

 

På trening kan du øke vanninntaket om det er lavt.

Hvordan trener du? Ville gått på et 5x5 så det ikke blir 10+ rep samt droppet droppsett så du ikke gjør noe som trigger proteinnedbrytning.

 

Hvis du veier 90kg er 180g protein nok på bulk og 270 på deff.

 

Er det sommerdeffen du er på så ville jeg ha ungått høyreppen.

 

Men som sakt, du må finne ut av det på den ene eller andre måten så fastlegen kan du vel bare bestille time hos nå.

Det skjer uavhengig av av antall repetisjoner og kalori-overskudd/-underskudd. Kansje noe mer intens lukt med underskudd eller rundt 10 reps.

Lenke til kommentar

Nå skal det mye til for at det blir "formye" protein i kosten da et overskudd vil omdannes til glukose osv.

Men for eks høyrep bryter ned protein/masse og det er noe annet en formye protein inn.

 

Trådstarter burde nå iallefall justere det om det er forhøyt nå for å se om det hjelper noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...