Gå til innhold

Musikkbutikken "Beat.no" - Løsningen på piratkopiering? (MED avstemning)


vetle666

Villig til å bli medlem?  

11 stemmer

  1. 1. Er du villig til å betale 20 kr/uka for fri nedlastning av musikk til 2 kr/sangen.



Anbefalte innlegg

Her om dagen så jeg en reklame for en ny norsk musikkbutikk ved navnet "Beat".

De tilbyr et medlemskap for kr 20 per uke. Det medlemskapet innebærer at du kan laste ned så mye du vil til "innkjøpspris", det vil si 2 kr sangen. Utvalget er jeg usikker på.

 

Musikken er i mp3 format med 256 kbps. Det finnes dog noen unntak i 320 kpbs. Kjøper du mer enn 4 sanger per uke på Itunes, så tjener du på å bli medlem på Beat. Men da er du og forpliktet til å betale minst 20 kroner hver uke, noe som blir litt over tusingen i året (ikke medregnet noe musikk).

 

For at det skal lønne seg å være medlem på Beat, kontra Itunes så må som sagt kjøpe mer enn 4 sanger per uke, noe som blir 208 sanger i året. Da blir totalsummen på 1456 kroner, eller kroner 7 per sang.

Jeg er blandt de som venter på at platebransjen skal komme opp med et attraktivt tilbud til piratkopiering, men jeg er usikker på om denne tjenesten er det vi har ventet på.

 

Er det nok mennesker der ute som er villige til å forplikte seg til å kjøpe mer enn fire sanger i uka til at dette skal gå i fortjeneste for folkene bak Beat.no?

 

Uansett så er dette et steg i riktig retning, sett med mine øyne. Eneste er at prisen er for høy. Hadde det heller vært en høyere månedspris og fri nedlastning hadde jeg nok vært mer interessert i dette tilbudet.

 

Hadde vært kjekt å høre noen innspill fra noen andre :).

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart også heller betalt 1000 kroner for Spotify Premium, men forskjellen er jo at Spotify er begrenset til telefon og pc. Du kan dermed ikke bruke sangene på iPoden, brenne Cd-er o.l.

 

Spørsmål om hvor stort behovet ditt er for å "eie" sangen og hvordan du har tenkt til å bruke musikken. Det er jo noe man må vurdere individuellt da.

 

Men jeg har merket at jeg ikke laster ned og legger like mange sanger inn på iPoden nå som jeg gjorde før jeg begynte å bruke Spotify. Det er jo en av grunnene til at jeg ikke ser behovet for å bli bruker av en tjeneste som Beat.no enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...