Gå til innhold

Ny pc. Passer delene sammen?


Anbefalte innlegg

Ok, jeg ser du har bomma litt på linkene fremdeles med doble http://http://.... , men samma det.

 

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB), Corsair partnummer:TW3X4G1333C9DHX. Pris 879kr. Dette settet passer med det hovedkortet du har blinka deg ut.(Jeg får ikke opp linken til det settet du har linket, derfor har jeg linket all infoen på nytt.)

 

Resten av oppsettet ser helt fint ut for meg, og bør dra det aller meste av nye spill. Dog ikke i høyeste oppløsning på de tyngste spillene.

 

Ang. varetekst på minnebrikker så kan de være misvisende, som at det står spesifisert at de er for i5/7 etc mens de er verifisert kompatible med AM3 hovedkort av produsent.

 

Sry for det med linkene xP Men nå tror jeg at jeg skjønner det :)

 

Hva er forskjellen på RAMen som jeg hadde og den du valgte botsett fra mhz? Og vil jeg merke forskjell på 1333mhz og 1600mhz?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke skal overklokke så er det ingen hennsikt i å kjøpe RAM som kan kjøre fortere enn den frekvensen som hovedkortet bruker som standard med denne CPUen, som er 1333mhz om jeg ikke tar helt feil (dobbelsjekk dette da jeg ikke har regnet over det).

 

Fordelene med raskere ram er forøvrig relativt små. det avhenger mye av hva du skal bruke maskinen til selvfølgelig, men til vanlig bruk og spill og det meste annet er det liten forskjell. Det kan faktisk være mer gunstig ytelsesmessig å kjøre synkron RAMhastihget enn å kjøre usynkront med høyere hastighet, så ved midnre du vet at du skal gjøre spesifikke ting som krever vanvittig mye minnebåndbredde så er det ikke å annbefale sån generellt sett. Kjøp heller etter hva som er billigst med minst 1333Mhz (ved midnre du skal overklokke som sagt).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det står på "hovedkortsida"

 

'Minnehastighet 800 MHz, 1066 MHz, 1333 MHz, 1600 MHz, 1800 MHz'

 

Betyr ikke det at det er lurest med den Ramen på 1600mhz?

 

P.S: Jeg har ikke så veldig mye peiling på sånt, men jeg ville trodd at den RAMen med 1600 mhz passet bra i hovedkortet og at den ga bedre ytelse.

Lenke til kommentar

For meg så blir det ett spørsmål om økonomi versus ytelse. Forskjellen i ytelse på 1333 og 1600mhz minne er relativt liten, mens forskjellen i pris ofte ikke er verdt det.

Hvis prisforskjellen ikke er for stor så gå for 1600Mhz, er spranget for stort så er penga bedre å legge i noe annet.

Lenke til kommentar

Ja, minnebrikkene fungerer veldig bra med HK.

 

Når det gjelder strømforsyningen så ville jeg heller gått for en Fractal Newton strømforsyning. Jeg har sans for stil, og med en strømforsyning spessielt lagd for kabinettet, så vil det først og fremst matche i farger, og kabler er lagd spessielt til kabinettet slik at f.eks 4-pin er lang nok på 12V og ellers annen cable management.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...