Gå til innhold

Mage eller Warlock?


Anbefalte innlegg

Har spilt balance druid en god stund nå, men tenkte det var på tide å prøve en ren caster. Hvordan er warlock contra mage i end game? Tenker spesielt på soloing. Begge fungerer vel relativt greit i gruppe/raid, men er det noen store forskjeller for solo questing etc.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en Mage. Jeg syns det er ganske gøy, det eneste jeg savner er litt flere spells som er gode å bruke, fordi det blir mye trykking på de samme spellsa ( hvis du spiller arcane da )

har bare spilt arcane, og spilt Frost som levling da og det er ganske gøy.

 

Har planer om å lage en Warlock snart.

 

Warlock er kanskje litt bedre i PVP, om du har planer om dette.

men Mage er veldig gøy å spille, lag en mage ;D

 

Hvorfor ikke bare lage begge? Funker det også

Lenke til kommentar

Jeg levler en mage (som er tyngre å levle enn lock imo), og har en lock i 80. DPS ligger de jevnt, lock har mer å passe på i fighter, mens mager har mer å passe på før fighter osv (portaler, buffs, mat/drikke).

 

Jeg stemmer for lock jeg :) Om du liker å ha mye å trykke på.

Lenke til kommentar

Eg har en 80 mage og en 80 warlock.

 

Mage: Mage er sinnsykt gode i dps. Det vil si, at dei gjør litt meir dps enn en warlock kan. En mage, som tidligere sagt, har mer å gjøre før en fight. Buffe, table osv. Og når eg er på mage'n min syns eg det er grusomt irriterende når folk går rundt å spør om portal til en eller anna by hele tiden. Det var greit i begynnelsen da en fekk litt gull for det, men no er det bare blitt en plage. Mage gjør det bra i pve, men eg takler ikkje pvp med mage. Mage er nok bra i pvp om du lærer deg å spille den skikkelig, men det tar som regel tid. Alt i alt syns eg mage er en litt kjedelig class. Litt for kjedelige abilities og det går veldig masse i det samme heile tida.

 

Warlock: Warlock gjør veldig bra dps. Mage ligger litt over som sagt, men det er ikkje masse om å gjøre. Warlocks har meir selfcasting buffs som en bruker på seg sjøl, så da er det egentlig buff and go rett før en fight. Hender at ein må opp med en summ stone av og til, men pytt pytt. Også har warlocks ditta som kallast "Soul Shard" som kan bli en liten plage av og til visst man går tom for det. I pve har warlock litt meir å gjøre enn mage i selve fighten, men dette er noe du fort venner deg til. Warlock har også pet, nokke som gjør warlocken enda meir spennande. Det eg spessielt liker med warlock er at eg kan lett gå rett fra pve til pvp. (Nokke som eg ikkje greier med magen) Warlock er et av dei beste classane eg har spilt i pvp. Veldig vanskelig er det heller ikkje. Det tok ikkje lange tida før eg tok alle vennene mine i duel. Første dagen eg nokken gang hadde testa rated arena så innsåg eg at det var lettare enn eg hadde trudd. Warlock er en sinnsyk god nuke class. Det egner seg godt i pvp. Nokken dueller har endt innen 5 sec pga nuke dmgen som en warlock er i stand til å gjøre. Warlock har eg aldri blitt lei av. Det er en veldig variert class. Dots, pets, healthstones, nuke dmg osv osv.

 

Er mykje meir eg kunne sagt om warlock men håper dette holder.

Alt i alt så anbefaler eg deg for å gå for warlock. Mage er greit visst du skal pve, men det blir faktisk kjedelig etterkvert pga det går i det samme. Mage takler eg ikkje i pvp, så minus for det. Warlock derimot er gøyt i pve og gjør god dps. I pvp er det den beste og gøyaste classen eg har spilt. Warlock! All the way! :)

Lenke til kommentar

I lengre fighter sliter mager med å holde locker i DPS. Ser det med broren min (han har spilt siden vanilla, har 5800gs), han spiller arcane, jeg spiller demonology. På lengre fighter ligger jeg litt over ham (jeg har spilt på locken siden august, 5700gs). Så at han har lengre erfaring med mage enn jeg med lock, og bedre gear, burde si sitt. Og jeg går for raid buffing med demo, ikke pure DPS.

Lenke til kommentar

Det som er, Mager klarer ikke å holde følge med locker på lengre fighter. For lav "sustainable DPS" i forhold til lock. I tillegg har lock Life Tap, mens magen må sitte med pots, mana totems fra shamans og Evocation. Så mindre downtime på lock også. Og locker i demo og affliction er lite mana-hungrige i forhold til mage.

Lenke til kommentar

Jeg driver og levler opp en Lock nå, ble lvl76 i går.

Kjører dual spec, og har en Demo/aff build for solo spilling.

Bruker en Destro/demo spec for instancer.

 

Det som er kjekt med demo solo builden er at jeg hittil har klart alle gruppe quests solo.

Den vanskeligste var Sarshtra i Dragonblight(5 man gruppe quest), men det gikk likevel.

 

Bruker felguard til vanlig, og tar fram Voidwalker på gruppequest.

Bruker imp i instancer med destro builden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...