Gå til innhold

Tips til kjøp av kassagitar


Stornes95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en nybegynner i klassisk gitar, og spiller på en gammel sur gitar. Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gitar men er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Er det noen som har noen tips??

Den kan ikke være svindyr, men den må være bra og.

 

jeg er i samme situasjon. Cort har bra og billig gitarer ettersom jeg har forstått. alt kommer an på hva du vil ha.

 

http://www.cortguitars.com/

Lenke til kommentar

Tenker du på klassisk som i nylonstreng, eller som i stålstreng-klimpring? I klassisk har jeg ikke så mye erfaring, men Squier og Admira har en del billige og bra :)

 

Når vi snakker om stålstreng, har vi Morgan i helt nederste prisklassen. Dette er helt kurante gitarer, men prøv de først, ettersom noen er helt j*vlige å spille på. Legger du inn litt mer kan du få en Dean, eller kanskje en Ibanez, som er veldig gode gitarer for pengene :)

 

Se på Gitarhuset!

Lenke til kommentar

Kassagitar? Slik som du klimprar på i kassa på Rimi?

 

Har ikkje greie på gitar sjølv, men før folk byrjar å foreslå alt mogleg så vil eg berre anbefale å kjøpe brukt. Det er ein konsant straum av folk som trur dei vil begynne å spille for så å gå lei 2 mnd seinare, derfor er det aldri mangel på gode bruktkjøp. Dette gjeld alle musikkinstrument.

Lenke til kommentar

Kassagitar? Slik som du klimprar på i kassa på Rimi?

 

Har ikkje greie på gitar sjølv, men før folk byrjar å foreslå alt mogleg så vil eg berre anbefale å kjøpe brukt. Det er ein konsant straum av folk som trur dei vil begynne å spille for så å gå lei 2 mnd seinare, derfor er det aldri mangel på gode bruktkjøp. Dette gjeld alle musikkinstrument.

 

Har ikke tenkt til å kjøpe brukt gitar fordi jeg har en brukt og den er sur p.g.a av at banda på gitaren er ujevn og at den må stemmes helle tiden.

 

Jeg mener seriøst å spille gitar, har brukt den jeg har for å finne ut om jeg likte å spille. Har spilt i over et år med klassisk, og har bestemt meg for å kjøpe en ny en.

Lenke til kommentar

Tenker du på klassisk som i nylonstreng, eller som i stålstreng-klimpring? I klassisk har jeg ikke så mye erfaring, men Squier og Admira har en del billige og bra :)

 

Når vi snakker om stålstreng, har vi Morgan i helt nederste prisklassen. Dette er helt kurante gitarer, men prøv de først, ettersom noen er helt j*vlige å spille på. Legger du inn litt mer kan du få en Dean, eller kanskje en Ibanez, som er veldig gode gitarer for pengene :)

 

Se på Gitarhuset!

Jeg har tenkt på nylonstreng fordig det blir ikke det samme med stålstreng siden det er klassisk. Og jeg liker best stålsteng.

 

 

Morgan har gitarer i alle prisklasser. Anbefaler deg å prøve dem. Morgan er et norsk gitarmerke, med veldig bra kvalitet. Har tre Morgangitarer selv, til henholdvis 1500, 8000 og 10000 kr. Helt ypperlig service:)

 

Den på 1500 er den grei å spille på? Har tenkt å bruke en del av konf. pengene på gitar, jeg vil jo ha det litt billig å, men jeg kan betale opp til 5000 for en bedre en vis det er stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...