Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt spesiell lyd v/ venstresvinging i høy hastighet


Anbefalte innlegg

Igår skjedde det litt videre progresjon her.

Jeg gjorde som han fyren på verkstedet sa,

og testa med to andre dekk - original dim. :)

 

Jeg hørte ingen ulyd med de dekka, men på en annen side

fikk jeg liksom ikke testa det skikkelig - var langt unna

sivilisasjon, så jeg fikk ikke svingt så brått/fort som ønskelig.

Allikevel fikk jeg jo prøvd litt, og det var ikke noe der.

 

Vi oppdaga en litt spesiell ting ved bytting av dekka,

og det var at det var en sånn plastikk-"spacer" mellom

hjul og hjulfesteringen - bare på den ene siden...!

Vi fjerna denne, og min onkel trodde det kunne

være feilen - men det er det heller ikke. :(

 

Hva tror folket!? Bytte dekk??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noe lignende i min bil, bare at det er heletiden bortsett fra når jeg svinger til høyre :p Har kjørt noen måneder med det, og det har blitt høyere og høyere lyd, men har ikke falt sammen enda :D

I ditt tillfelle er saken klar, et av bilen hjullager på venstre side er utslitt og må byttes. Det er stort sett umulig å avgjøre om hjullageret er i forhjulet eller bakhjulet, men hvis det bråkes mest i høyresvinger er det et av lagrene på bilens høyre side, for det er alltid de minst belastede lagrene som bråker mest. Du sier det blir stilt i høyresvinger, da er det et (eller begge) på venstre side som er utslitt. Venter du for lenge med å skifte hjullager kan du risikere at hjulet løsner.

Lenke til kommentar
Vi oppdaga en litt spesiell ting ved bytting av dekka,

og det var at det var en sånn plastikk-"spacer" mellom

hjul og hjulfesteringen

Det er en sentreringsring, den sørger for at hjulet alltid monteres helt sentrert. Slike ringer av aluminium eller plast er som oftest montert på baksiden av felgen i senterhullet på alle felger, for sentertappen har ulik størrelse på ulike bilmodeller.

Lenke til kommentar
Vi oppdaga en litt spesiell ting ved bytting av dekka,

og det var at det var en sånn plastikk-"spacer" mellom

hjul og hjulfesteringen

Det er en sentreringsring, den sørger for at hjulet alltid monteres helt sentrert. Slike ringer av aluminium eller plast er som oftest montert på baksiden av felgen i senterhullet på alle felger, for sentertappen har ulik størrelse på ulike bilmodeller.

 

Hmmm, interessant. Men må de være på? Det var bare på den ene siden - så vi tok den av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...