Gå til innhold

Kjøling av minnebrikkene på Sapphire Radeon 9700


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten:

 

Cooler Master CRC-U01

8 stk RAM kjølere i kobber.

 

eller hos microplex:

 

Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker.

 

Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil.

 

Husk termisk tape eller lim!!

Lenke til kommentar
cy_demon"]Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten:

 

Cooler Master CRC-U01

8 stk RAM kjølere i kobber.

 

eller hos microplex:

 

Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker.

 

Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil.

 

Husk termisk tape eller lim!!

Trenger ikek to pakker kjøpte en sjøl.. det er store "små ribber" som dekker 2 stk. ram på skjermkortet så jeg ville kjøpt Thermaltake sin copper heat spreader..
Lenke til kommentar
cy_demon"]Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten:

 

Cooler Master CRC-U01

8 stk RAM kjølere i kobber.

 

eller hos microplex:

 

Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker.

 

Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil.

 

Husk termisk tape eller lim!!

Trenger ikek to pakker kjøpte en sjøl.. det er store "små ribber" som dekker 2 stk. ram på skjermkortet så jeg ville kjøpt Thermaltake sin copper heat spreader..

 

er det heatpipen du sikter til?

jeg kan jo ikke bruke den viss jeg skal ha vannkjøling?

Lenke til kommentar

Jeg sier enten Ram kjølerene, men disse har kanskje en litt annen form enn skjermkortminne. mål diameteren på en av minnebrikkene, og så måler du bredden til en av chipene på rambrikkene. De er skal vær ganske like.

 

Du har altså tre alternativer fra 3dfxcool:

 

8 ram sinks

 

Chip sinks, de for kjøling av mosfet og PLL. Disse kan være veldig små(?).

 

Revoltec chipsetkjøler. Her følger det med 4 pent oppskårte minnekjølere + at du får en rimlig fet vifte

 

Jeg hadde gått for ram sinks. Hvis jeg ikke hadde lagd noe selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...