Zzipp Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Hei Etter tre år på VGS med ein Toshiba tecra m9, må eg no kjøpe min egen bærbare pc. Eg har derfor snakka med søskenbarnet mitt som har anbefalt denne pcen til mitt bruk: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10584381;c:100561;fl:0 Mitt bruk som vil utfordre pcen: Videoredigering (hd) Fotoredigering After effects, dermed litt 3d. FM (football manager) Eg har også vurdert Macbook pro 15": 2.66GHz på grunn av at desse får veldig mykje skryt for stabilitet og god ytelse. Søskenbarnet mitt meinte uansett at denne Mulitcom PCen med litt forbedringer ville gi meg ein like god maskin som den nyeste macbook pro Her er forbedringene mine: Oppsett: -Full hd-skjerm - i7 620M 2 prosessor (samme som macen) -500gb hdd -windows 7 prof eller ultimate. - Dyraste tastaturet Er mitt søskenbarns anbefalelse ved å kjøpe Multicom sin pc framfor macbook pro noko eg bør gå for? Om eg velger multicom sin pc vil dette i alle fall sei at eg sparer over 10k. Etter vårt syn ser det ut som pcen stiller like godt på nesten alle områder når det gjelder prosessor, ram, skjermkort osv. Eg blir uansett litt forvirra når eg ser prisforskjellen. Det eg lurer på er om multicom-pcen passer til mitt bruk, eller om det fortsatt er macbook pro eg bør gå for. Endret 16. juni 2010 av Zzipp
hallvis Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 Den evige Mac vs Windows.... Jeg kan jo starte med å si at hvis du neppe blir skuffa om du går får en av disse. MacPro er vel mye bedre når man ser på konstruksjon, batteritid o.l. Den store forskjellen ligger ikke i ytelsen, men i hvilke programmer du bruker. Hvis du har lyst på Final Cut Pro går du for Mac, alt annet gjøres like bra på pc. Ellers bør du vurdere en stasjonær. Video/Fotoredigering på en stasjoner med 2x 24" skjermer er nok hakket hvassere enn laptop. Bedre ytelse for tilnærmet lik pris. Jeg har stasjonær og laptop, men ville ha kvittet meg med laptopen først hvis jeg måtte.
Zzipp Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Skrevet 16. juni 2010 Den evige Mac vs Windows.... Jeg kan jo starte med å si at hvis du neppe blir skuffa om du går får en av disse. MacPro er vel mye bedre når man ser på konstruksjon, batteritid o.l. Den store forskjellen ligger ikke i ytelsen, men i hvilke programmer du bruker. Hvis du har lyst på Final Cut Pro går du for Mac, alt annet gjøres like bra på pc. Ellers bør du vurdere en stasjonær. Video/Fotoredigering på en stasjoner med 2x 24" skjermer er nok hakket hvassere enn laptop. Bedre ytelse for tilnærmet lik pris. Jeg har stasjonær og laptop, men ville ha kvittet meg med laptopen først hvis jeg måtte. Hei Fram til no har eg brukt adobe cs4 pakken for det meste. Forstår at du får meir for pengane viss du velger stasjonær, men på grunn av at eg skal reise vekk (fhs), og med tanke på de videre studentlivet så er det veldig greit å ha ein laptop. Og om eg kan kjøpe en laptop som kan yte litt uten å bruke aaalllt for mykje peng så vil eg gjerne ha de:) Takk for svar! fekk svar på¨mykje av de eg lurte på. Andre som har innspel?
hallvis Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Hvis du ikke MÅ bruke Final Cut Studio eller Logic, ville jeg gått for Multicom. Du får mer "bang for the buck" ytelsesmessig. Men så skal det vel sies at Macbooken har overlegen byggekvalitet og bra batterikapasitet. OSX var en fryd å bruke i forhold til Vista, men nå med Win 7 har det blitt "jevnere". Jeg bruker både Windows og Mac privat og til jobb og begge har sine svakheter og styrker. Men skulle jeg valgt bare en maskin ville det blitt Windows. Men det er vel ikke tvil om at Macbook Pro er en av de sexyeste maskinene noensinne.
hallvis Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Har faktisk sjekket ut compalen nå. Det er liten tvil om at du får veldig, veldig mye maskin for pengene. Byggekvalitet er noe helt annet (jeg vet ikke mao), men jeg ville gått for den ja.
Zzipp Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Skrevet 17. juni 2010 Har faktisk sjekket ut compalen nå. Det er liten tvil om at du får veldig, veldig mye maskin for pengene. Byggekvalitet er noe helt annet (jeg vet ikke mao), men jeg ville gått for den ja. Takk for innspel. Med tanke på støy, korleis vil pcen score på dette området?
hallvis Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Det har jeg ikke peiling på. Kanskje noen som har maskinen kan komme med innspill. Eller du kan jo ringe å høre med multicom.
Zarfax Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Det blir sikkert ett veldig objektivt svar. "Du kan nesten ikke høre den"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå