Gå til innhold

PDA Light? Nokia 7650 vs SE T610


Anbefalte innlegg

Hallaisen!

 

Er på jakt etter en mobil med enkel og grei email leser samt kalender funksjon.

 

Har ikke det store behovet for spill og dill...men trenger en i grunnen en "PDA light" som jeg kan ringe med. Pris er selvsagt et viktig moment, men det ser ut som begge ligger på samme prisnivå (Har da sett på de nettbutikkene som faktisk har T610 tilgjengelig.)

 

Vet at 7650 er en eldre telefon, men den virker interessant. Muligheter til messenger, større minne og forhåpentligvis ryddet fri for bugs. Er det noen ulemper som jeg kanskje ikke har fått med meg? Synes P800 er for stor, men jeg antar 7650 ikke er langt unna? :shrug:

 

Er det noen som har erfaringer med disse telefonene og muligens kan gi en kjapp sammenligning?

 

Cherz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke Qtek?

 

Nokia 7650

 

- batteriet tåler ca noen titall bilder, så er det tomt

- veier mye

- mangler støtte for BT hf?

- nokså stor i rohold til det den leverer

- 4MB minne, brukes til sms og alt annet

- 4096 farger

- smule billig følelse

- fine bilder

- fungerer mot MAC

SEM T610

 

- lang batteritid

- virker en smule treg

- 65253 (ca) farger, altså ca 16 ganger flere farger eller ca 254 ganger flere farger enn T68i

- litt slappe og skuffende bilder (kavlitet)

- 2mb minne

- BT støtte for HF

- fungerer mot MAC. Du kan også styre den med telefonen

 

 

Qtek 7070

- ca 32 mb minne, men ca 12-16 tilgjennglig i praksis

- 64000 farger

- video/digital kamera følger med

- MP3 spiller

- mms (litt mangefull)

- den kan skrive æøå (en workaround), bare til opplysning=)

 

Stort sett det jeg kommer på nå, tok med Qtek for moro skyld :D

Lenke til kommentar

siklet litt på 7650 tidligere, men det ble til at jeg solgte t68i'en + pda'en min, og kjøpte en 3650 med 128mb minnekort istedet.

 

så vidt jeg har forstått, er 7650 og 3650 samme telefon, bortsett fra at 7650 har et litt mer normalt tastatur, og 3650 har annen innpakning, bedre kamera, samt mulighet for større minnekort.

 

det tok meg ikke mer enn to dager å fylle opp den 16mb-brikken som følger med, så jeg tror ikke jeg hadde blitt særlig begeistret for de 4 (?)mb'ene 7650 har. eneste problemet jeg har med 3650, er tastaturet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke Qtek?

 

Ett eller annet langt inne i meg skriker "Nei, ikke Qtek..." :wink:

 

Qtek må nok bygge litt brand før jeg hopper på dem, en relativ usaklig argument, men det er litt enklere å forholde seg til merker som har lansert flere enn en modell i Norge (Jeg bommer sikkert her, men jeg tar en velkvalifisert gjetning :wink: )

 

7650 blir kanskje i største laget... Får satse på T610, men er litt skeptisk mht minne og ingen tilgang på messenger.

 

Uansett, takk for gode innspill!

Lenke til kommentar

Jeg hadde 7650 før, og syntes at det var en knall telefon. Lite lite minne synes jeg, men tross alt dobbelt så mye som på T610.. :)

 

Enkel i menyene, og mulighet for å ha en drøss programmer på den. Også en av de beste kalenderfunksjonene jeg har sett. Vil du ha en grei PDA light med minne, velg 7650. Vil du ha mer minne, velg 3650. T610 er grei den, men den må bli kvitt noen barnesykdommer :)

Lenke til kommentar

Hvis størrelsen til 7650 ikke er et problem, ville jeg gått for den. Veldig bra e-post løsning! Veldig bra meldings opplegg i det hele tatt.

 

Men tror nok 3650 er en bedre løsning me hensyn til minne...

 

Jeg har 3650, og er strålende fornøyd.

 

 

Min topp 3 liste (visst jeg skulle valgt mobil):

 

1. 3650

2. Qtek7070

3. SE T610

Lenke til kommentar

Støtter GeeZuZz der :-)

Jeg har 3650 og bruker den mer som PDA en som telefon, savner dog et tastatur. Var på jobb 10 dager i USA, skulle bruke 3650 som modem for laptopen, men startet ikke LP en eneste gang. Det er såå elegant med e-post/web/meldinger/documents to go !!

 

Kim

BTW har en Zepto 4100 laptop, KILLER !!!

:D:D:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Hvis størrelsen til 7650 ikke er et problem, ville jeg gått for den.

 

Da er det kommet en ny mobil inn på arenaen, 3650, men den virker da større en 7650... 13x5.7x2.6 vs 11.4x5.6x2.6 (Henter fra HW sine specs)...

 

Men skal sjekke denne telefonen nærmere!

 

Cherz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...