Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åssen åpne porter på en SMC Barricade SMC7004VBR?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virtual Server

You can configure the Barricade as a virtual server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via public IP addresses can be automatically redirected to local servers configured with private IP addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP port number), the Barricade redirects the external service request to the appropriate server (located at another internal IP address).

 

 

1. 192.168.2. (hva skal stå her?) TCP: (hva skal stå her?) UDP: her?

2. 192.168.2. (hva skal stå her?) TCP: (hva skal stå her?) UDP: her?

3. 192.168.2. (hva skal stå her?) TCP: (hva skal stå her?) UDP: her?

 

Og hva skal stå på alle public portene til de 3 portene?

Lenke til kommentar

Hvis du f.eks. skal kjøre en webservertjeneste på maskin med IP 192.168.2.1 må du da sette opp forwarding av (forespørsler til) port 80 til den IP'en.

 

Skal du ha FTP tilgjengelig for omverdenen må du åpne port 21. (Du kan selvsagt kjøre flere tjenester på samme maskin)

 

Forøvrig finner du sikkert et høyt antall tråder om tilsvarende saker hvis du søker på forumet.

Lenke til kommentar

et annet problem: når jeg og min lillebror skal spille CS. Jeg joiner en server, spiller helt fint helt til han finner ut og joine en annen server. Da kommer det opp Connection Problems oppe i høyre hjørne. Når jeg (etter at server har klikka og den har ploppa ut i desktop) prøver og joine server igjen da, så kommer det opp Retrying Ip til server. Så kommer det ny beskjed: disconnect after 4 retries. Hva kan være galt? Har det i det hele tatt noe med portene og gjøre eller er det spillet/maskinene? eller er det kanskje Routern eller Telenor Online ADSL som sliter?

Lenke til kommentar

må bare spørre har smc 7004abr

 

skal ha en vanlig liten server til venner ( windows xp )

 

men forward port 27015?

 

er det ikke noe som kan åpne alle portene?

 

Private IP:192.168.2x , x=38 Private Port :27015 Type :udp Public Port: 27015 men det funker ikke :grumpy:

Lenke til kommentar

Et spm angående installasjon av rutern din. Har du kjørt kommandoen

IPCONFIG /RELEASE

Dette gjør at ruteren overtar sjefsrollen for IPadressen(e) dine, deretter har du

IPCONFIG /RENEW

 

Har du gjort dette først (les quick start guiden din). Jeg drar på ferie om en time så jeg har ikke tid til å følge opp på denne tråden før tidligst fredag. Du må iallfall bekrefte at ruteren gir alle maskinene i subnettet unike IP adresser (dvs 168.192.2.100, 168.192.2.101 etc). Til disse kan du så sette port forwarding.

 

Når det gjelder port åpning på den ruteren der så har jeg funnet ut at programmer som bruker flere porter (feks MSN messenger) fungerer enklest om du setter DMZ for 168.192.2.???. Selvfølgelig gjør dette at maskinen din enklere står fram som et åpent sår på internett så nødvendige brannmurforhåndsregler må du ta (feks zonealarm). Gjør du dette får du sikkert flere programmer til å fungere på internett.

Lenke til kommentar

(er ikke dratt enda, Grrrrr ca 200 mil biltur.. kjører selv)

 

Problemet hans er at han og broren sitter bak en ruter (1 IP adresse) fordelt på et subnett (2 IP ala 168.192.2.x). Når de fra hver sin maskin skal spille på forskjellige CS-servere får de det ikke til.. Ikke rart egentlig så lenge de deler en IP adresse utad på internett. Noen forslag til hvordan de kan løse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...