Gå til innhold

Erfaringer med shopping4net?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper kontaktlinser her hver måned, og printerblekk når det trengs.

Rask levering, god kvalitet (orginalvarer) og lave priser. Fraktprisen er også lav (kr. 6 ved bestilling på under 200 kr, kr. 39 ved bestilling over 200).

 

De sender fra Sverige, men leveringstiden er minst like god som fra norske butikker :)

Lenke til kommentar

Sakset fra kjøpsvilkårene:

For produkter med verdier som er høyere enn 200 NOK inngår MOMS og frakt – kun et tollklareringsgebyr på 39 NOK kommer i tillegg. For ordrer som inneholder produkter som har verdier på både over og under 200 NOK benyttes samme metode.

De deler ofte opp bestillingen i flere forsendelser; om du for eksempel bestiller tre varer til kr. 150 pr stk får du de i tre separate brev/pakker. Fraktkostnaden blir da 6*3 kr. Om de hadde sendt det samlet hadde fraktkostnaden blitt kr. 39 (jfr kjøpsvilkårene).

Fraktkostnadene kommer forøvrig klart fram før du bekrefter bestillingen i nettbutikken :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Fra kjøpsvilkårene:

For produkter med verdier som er høyere enn 200 NOK inngår MOMS og frakt – kun et tollklareringsgebyr på 39 NOK kommer i tillegg. For ordrer som inneholder produkter som har verdier på både over og under 200 NOK benyttes samme metode.

 

Vareverdi Fraktkostnad Tollklareringskostnad Fraktvilkår (Incoterms 2000)

<= 200 NOK 6 NOK / forsendelse 0 NOK FCA* Västra Frölunda

> 200 NOK 0 NOK 39 NOK DDP* "Kjøpers adresse"

 

*FCA - Free Carrier (Kjøperen betaler frakten og står for risikoen ved forsvunnet gods)

*DDP - Delivery Duty Paid (Selgeren, d.v.s Shopping4net, står for transportkostnaden og risikoen for forsvunnet gods).

 

Totalsummen inkl MOMS og frakt for bestilte varer er alltid tilgjengelig i handlevognen, kassen og i margen til høyre på internettsiden. Ingen øvrige kostnader kommer i tillegg.

Vær obs på at om du bestiller flere enkeltvarer til under 200, sender de det gjerne i flere pakker, hver med totalpris under 200.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Anbefaler å holde seg langt unna Shopp4net 

De er helt håpløse med faktura, betalingsbeingelser som IKKE følger norsk lov. De forholder seg til svenske betingelser. En kundeservice som er direkte uforskammet og som lyver. De påsto at jeg hadde kontaktet di tidligere pr telefon, noe jeg ikke har gjort. Jeg sender mail, som gir meg dokumentasjon. De påstår de legger fakturaen i forsendelsen, det stemmer heller ikke. Jeg fant ikke faktura, etterlyste den, og fikk gebyr for at den ikke ble betalt i tide, selv om jeg mottok fakturaen, først ETTER forfall. Jeg har ALDRI opplevd maken til dårlig behandling. Skal aldri handle gjennom de mer. Anbefaler å handle andre stede. Jeg har alltid fått god service ved netthandel, og jeg handler mye på nett. Dette var en meget overraskende og meget negativ opplevelse. 
Jeg handler ALDRI der igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...