Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vond periode, trenger råd


Gjest trust

Anbefalte innlegg

Gjest trust

Poster som gjest da jeg ikke vil bli gjenkjent.

Trenger litt råd av dere smarte forumbrukere :)

 

For en liten stund siden kom jeg meg ut av et dårlig forhold med mishandling og utroskap. Av en eller annen grunn klarte jeg å komme meg videre, står nå fint på beina og har det igrunn veldig bra. Det er nå 4 mnd siden jeg kom meg ut av forholdet, og føler ikke selv at jeg har tatt noen spesiell skade av det, men nå begynner jeg å lure. Har truffet flere gutter etterpå, men bare klart å innledet seksuelle forhold, så fort det blir følelser i bildet friker jeg ut og har ikke lyst på fyren lenger. Jeg har akkurat truffet en fantastisk gutt som jeg gjerne vil innlede et forhold med, men blir helt forvirret nå som jeg har fått følelser for han. Begynner å tenke tilbake på det dårlige forholdet til eksen min, og har av en eller annen grunn veldig behov for å nevne navnet hans for tiden. Dette er utrolig frustrerende, og jeg har klart å innlede forholdet til han nye med sex. Vi har hatt sex flere ganger, sovet sammen, holder hender osv.. men det går altså ikke lenger enn dette fordi jeg lar det ikke skje. Vi har ikke pratet om det enda da vi er litt "småsjenert" siden dette virker som starten på et forhold. Jeg tenker på han nye hele tiden, og vil ikke mer enn noe ha han til min kjæreste. Jeg vet han er til å stole på, men jeg er bare så utrolig usikker på meg selv.. jeg klarer heller ikke godta såkalte "feil" med han, for jeg er veldig paranoid og helt sikker på at det kommer til å utvikle seg til større og alvorligere ting.

Det er som om jeg er på tuppa hele tiden, og bare sitter og venter på at noe skal skje imens jeg er utrolig tiltaksløs og smådeppa. Spiser også veldig lite for tiden.

Jeg trenger virkelig å lære meg å bli mer sikker på meg selv og kunne stole på andre etter dette har skjedd, ellers kan jeg ikke innlede noe forhold med han. Vil ikke såre han heller.

Råd? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke at det skulle være noe rart hvis både hun og han er interessert i å ha ett forhold sammen.

Da lærer de kanskje å kommunisere om problemene hennes på en produktiv måte og får ett mer åpent forhold.

 

Samlivskurs er ikke bare for par i krise, flere burde ta slike kurs mens forholdet fremdeles er i godt hold, kanskje man kan lære og styre unna de værste konfliktene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...