Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lommemannen-dommen


Tina1006

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og. Er det mulig å stikke bort der han får dommen, og bare sette seg og høre på? iom. at det bare en 5 min gåtur liksom..

 

Hmmm... Det vet jeg ikke, men jeg hadde jaggu prøvd meg om jeg ikke var mer enn 5 minutter unna! :D Håper den blir lagt ut i helhet snart. Sjekket på lovdata.no, men den er ikek ute der etter det jeg ser ihvertfall.. Kommer sikkert noen dager eller uker etter at den er avsagt...?

Lenke til kommentar

Kameraten min tørr ikke "Han kommer bare til å ta oss".. Haha, men dommen har jo ikke falt enda?

 

HAHA! faaaktisk. Joo? Den har vel det? Eller er det bare jeg som har misforstått helt?

Sto da at han fikk 6 år forvaring, 500.000 i saksomkostninger og 2,7 mill i erstatning? Ble dømt for kun èn av de to voldtektene han var anklaget for...

Lenke til kommentar

Ser på lovdata.no at det er kun dommer fra lagmannsretten og høyesterett som blir lagt ut der, ikke tingretten.

 

Husker at når VG sendte live på nettet når dommen ble lest at de måtte slukke kameraet en periode pga deler av dommen kan knyttes til offentliggjøring av ofrene. Hvis dette er tilfelle kan vel dette medføre i at dommen ikke blir offentliggjort i det hele tatt da eller?

Lenke til kommentar

Ser på lovdata.no at det er kun dommer fra lagmannsretten og høyesterett som blir lagt ut der, ikke tingretten.

 

Husker at når VG sendte live på nettet når dommen ble lest at de måtte slukke kameraet en periode pga deler av dommen kan knyttes til offentliggjøring av ofrene. Hvis dette er tilfelle kan vel dette medføre i at dommen ikke blir offentliggjort i det hele tatt da eller?

 

Aner ikke, men kan jo hende at de skriver om dommen før de legger den ut. Vet at det er gjort i de fleste høyesterettsdommer. Der snakker de bare om A og B osv eller X.. Isåfall kommer det jo sikkert til å ta sin tid før den blir lagt ut.. Skjønner jo at ofrene må vernes.

Lenke til kommentar

Ser på lovdata.no at det er kun dommer fra lagmannsretten og høyesterett som blir lagt ut der, ikke tingretten.

De som har tilgang til betalsystemet vil få tilgang til dommen når den har gått gjennom sensur. Dommen er stor så ikke lett å si hvor lang tid det vil ta. Ellers gir retten og ut dommen til journalister (pga offentlighetsprinsippet), men det spørs litt mer om den blir gitt ut til privatpersoner ellers.

 

Jobber forøvrig hos Lovdata så tenkte jeg kunne komme med innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...