Gå til innhold

innkjøp av blits!


Anbefalte innlegg

hei :)

 

jeg tror rett og slett jeg skal gå til innkjøp av en blits til mitt Canon 50D. noen som har erfaringer eller tips om en god blits?

får jeg en grei til 1000 kroner eller burde jeg gå opp til 2000?

i fjor kjøpte jeg en metz blits til mitt olympus kamera (som er solgt), og mannen jeg kjøpte det av sa det passet til canon også.

den kostet 1000 kroner men jeg synes den funket bra. men jeg får den ikke til å funke på canon min. noen få gange funker det, men nesten aldri. noen som vet hvorfor?

 

uansett, forslag til en god blits?

takker for svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For og bruke metz blitsen må alt foregå manuelt,også da kan det hende at de ikke "prater" med hverandre hele tiden.Normalt så må en tredjeparts-blits oppdateres til å passe et nyere hus.

 

Kan også anbefale deg og gå til innkjøp av 430 EX II,den gir deg full automatikk og et kjempefint fokushjelpelys.I tillegg kan du rette den oppover og til siden så du ikke behøver og gi direkte blitslys på motivene.

Du kan også justere alle blits parameteren fra kameraet,og hvis du senere oppgraderer huset til et nyere som har slaveblitsfunksjon kan du bruke 430 EX II av kameraet.

Den gamle modellen "430 EX"selge fortsatt på linje med den nyere modellen "430 EX II"prisen er tilnærmelsesvis lik så vil anbefale deg og lete opp den nyere modellen da den gir deg litt mer av alt,pluss slave funksjonen*.

 

*slavefunksjonen fungerer bare med tilleggutstyr.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...