Gå til innhold

Gammel fujitsu siemens. need help


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har problemer med pcen til dama.

 

Vore problemer med den en stund, å endelig fikk jeg lov å se på den. Da tenkte jeg at jeg bare kunne installere win 7 på den, da det var XP pro på den fra før av. Jeg installert også ekstra ram på den, sånt at totale ram mengden kom opp i 1.5GB.

 

Så over til problemet.

Etter jeg installerte win 7 på pcen. Så når jeg skal starte pcen opp, så komme den ikke lengre en fujitsu logoen. Der står det, trykk F2, Esc eller F12 for å boote osv osv. Sånt kan den stå 2-3min. Å så skifter den bilde. Da komemr det opp om jeg vil reparere windows eller bare fortestte videre inn til windows.

 

Viss jeg trykker reparer, så reparere den, å restarter, så skjer akkurat det samme igjen.

Trykker jeg på fortsett til windows, så bare restarter den hele tiden.

 

 

Beklager for skrivefeil å kanskje dårlig formulert.

 

 

Men håper noen her kan hjelpe meg.

 

mvh

<----

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, kjører ultimat. Har kjørt Startup Repair å alt det der. Prøvde å reinstalere windows igjen for å se om det kanskje var et virus, så jeg formaterte å alt det då. Men samme feil igjen.

 

Ultimate 32-bit eller 64-bit? Regner med det er 32-bit hvis laptopen er gammel så da skal 1,5 GB RAM holde. Minimum RAM for Windows 7 er visst 1 GB for 32-bit, 2 GB RAM for 64-bit versjon.

Har du prøvd å starte i Safe mode/Sikker modus?

Lenke til kommentar

Kjører 32 bit ja. Sorry for dårlig info fra meg.

 

Er bare så frustrert på laptopen.

 

Sikkermodus ja, glemt det helt ut. F8 jeg må trykke på sant?

 

 

Men når jeg kjører Startup Repair så finne den en feil som den ikke kan reparere, og vil sende dette til MS.

Vett ikke hva feilen er.

Har også kjørt sån minnetest, uten feil der.

Lenke til kommentar

Root cause found:

 

Unspecified changes to system configuration might hace caused the problem

 

Repair action: System intregrity check and repair

Result: Failed. Error code = 0x490

Time taken = 1233930 ms

 

 

 

Dette er feilmeldingen jeg får etter å ha kjørt Startup Repair.

 

Sier det deg noe? Sier meg ingenting.

Lenke til kommentar

Tja, mulig laptopen var for gammel til at Win 7 fant alle driverne, ikke lett å si. Tyder jo på det etter som du kom inn i Safe Mode og da blir kun basiske drivere lastet.

 

Fint du fikk den til å virke med XP da. :thumbup:

 

Selv holder jeg på med å fikse en gammel Toshiba Satelite M55 til en vennine. Mistenker det er dårlige sektorer på hard disken, men får se hva jeg finner ut. Blir vel å formatere disken og legge inn på nytt. Hun skal kjøpe ny i slutten av juli så det er kun snakk om nød reparasjon. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...