Gå til innhold

Hva er galt med Hansol?


P4niX

Anbefalte innlegg

Hansol skjermer er kjent for å ha veldig bra specs o.l. men mange har vist problemer med disse skjermene. Vurderer å kjøpe en Hansol 720D som har helt kurante specs og en god pris, men har hørt om mange som har problemer med disse skjermene og er nå svært usikker. Er det et faktum at Hansol er billige drittskjermer eller bør jeg vurdere en slik skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er feilen med hansol-skjermar er at eg ikkje får til å bruke dei, på knappen er for godt skjult for, til og med for ein slik ein kar som meg. Og scarten, den er borte vekk, og eg har åpna den, og finn ikkje modemet ein gong, dette er sjukt!! :woot:

LOL :lol:

Lenke til kommentar
Det som er feilen med hansol-skjermar er at eg ikkje får til å bruke dei, på knappen er for godt skjult for, til og med for ein slik ein kar som meg. Og scarten, den er borte vekk, og eg har åpna den, og finn ikkje modemet ein gong, dette er sjukt!! :woot:

LOL :lol:

 

SicK! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt hansol i noen år nå og ikke opplevd noen problemer, må si at jeg er veldig fornøyd.

 

Selfølgelig er de ikke så bra som de beste high end, eizo mm. Men til den prisen har jeg ikke problemer og si at jeg syns denne er en utmerket skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt ikke veldig god erfaring med dem.

 

Sitter på en Hansol 710D nå. Når jeg først kjøpte den fungerte den helt topp. Det var lissom skjermen blant skjermer da (følte jeg). Kunne kjøre 100Hz i 1024x768 og greier.

 

Men plutselig en dag lagde skjermen en lyd (sånn på samme måte som når du slår den på) og hele bildet vibrerte. Når den var kommet i form igjen hadde var bildet helt forvridd. Alt på høyre side var blitt utrolig smalt. Og når jeg flyttet bildet til høyre virket det som selve bildet rullet seg opp på kanten. Det ble ikke flyttet ut. Og prøvde jeg å flytte det til venstre ble hele bildet strukket, det virket på en måte som bildet "hang fast" i høyre kant av skjermen.

 

Det neste er vel egentlig en kritikk mot Infocare, men det er jo forsåvidt om skjermen.

Siden jeg hadde garanti på skjermen, kontaktet jeg Komplett Data, de sendte meg videre til Infocare. Jeg registrerte en ordre hos Infocare og etter en stund fikk jeg en innbytteskjerm (samme skjermen) som jeg skulle ha mens de fikset skjermen min. Denne skjermen var det også noe galt med. Den kunne bare kjøre 85Hz i 1024x768, noe jeg ikke var fornøyd med. Jeg ringte da til Infocare, men de kunne ikke gjøre noe over telefon, jeg måtte sende en mail til de.

 

Etter flere purringer fra på mail, og nye registreringer av service ga jeg rett og slett opp.

 

Men sånn sett bort i fra dette er jeg fornøyd med skjermen. Bildekvaliteten er helt topp, lett forståelig OSD etc. Noe som kan være verd å nevne er det at selve glasset (i hvert fall på 710D) har lett for å bli skrapet opp. Om dette har noe å gjøre med helt flat billedrør eller hva det er vet jeg ikke.

 

Det ble visst litt mer enn bare erfaring med skjermen her.. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en Hansol 710c (tror det var det, iallfall 710) og den har fungert glimrende den.

 

Kjøpte nylig en Eizo 21 tommer brukt fra JMdata til 1500kr, og jeg må innrømme at jeg liker den bedre. :D

 

Hansol er helt kurant, og gir mye for pengene. Men ville heller kjøpt brukt fra JMdata.

Lenke til kommentar
NiTro"]  

Noe som kan være verd å nevne er det at selve glasset (i hvert fall på 710D) har lett for å bli skrapet opp. Om dette har noe å gjøre med helt flat billedrør eller hva det er vet jeg ikke.

 

Jeg har en Hansol 710P.. har en liten ripe nede i venstre hjørne. Ikke at det plager meg så mye, siden er helt helt helt nedi kanten...

Lenke til kommentar
Du får bra skjerm for pengene. 1400kr er den absolutt verdt.

Jeg har Hansol, og brodern har Hansol. Ikke noe problem.

 

Det finnes sikkert bedre, men da øker jo prisen sammen med kvaliteten...

Var det jeg håpte på. Når man ser på spesifikasjonene til den skjermen får man mye skjerm for pengene, håper bare at ikke kvaliteten får lide for det :-?

Lenke til kommentar

Nå jobber jeg på en skole, og vi har kjøpt veldig mange Hansol skjermer.. er egentlig ikke så mye negativt å si på de.. de er pene, lett OSD osv osv.. Meget godt bilde også til den prisen :)

Problemet med de er at bildet blir dårlig på veldig mange av de..

Spess 710A og 710P har vi hatt mye "problemer" med..

Bildet blir uskarp, og på noen har det blitt så ille at det ikke går ann å lese teksen i 1024, som sagt før.

Men det er jo bare å ta den på garantien hvis noe sånt skjer..

Skjer det ikke, så er det veldig gode skjermer til en veldig god pris :)

Lenke til kommentar

Har brukt Hansol 710A og D en god del, det er absolutt kurante skjermer sett i forhold til prisen, men jeg skal ikke sitte så alt for lenge før eizo-savnet begynner å melde seg.. Det samme merker jeg for så vidt med en IBM-CRT vi har., og delvis en 20" Eizo CRT, så det er vel kanskje bare meg som har blitt litt kresen. Eizo LCD for alle penga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...