Gå til innhold

Oppgradering av AM2-spillPC, skjermkort++ 2k-3k


Anbefalte innlegg

jeg sitter nå på dette systemet:

 

Asus M2N-E

AMD Athlon 64 X2 5600+ sokkel AM2

2GB DDR2-RAM

Sapphire Radeon X1900XT

Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS

Lian Li PC-7ASCAND

WD Raptor 73,4 GB

WD Caviar SE16 500 GB S-ATA

Thermaltake Purepower Butterfly 480W

 

 

Dette systemet yter faktisk overraskende bra selv med tanke på alderen. Selv i oppløsning på 1680x1050 går det unna. Men jeg er blitt lei av framedrops i spill og det å måtte redusere en god del på det visuelle i "nyere" spill. Så derfor tenkte jeg å oppgradere maskinen, helst bare skjermkortet.

 

Spiller sjeldent de aller nyeste spillene, og sjeldent på max instillinger. Det viktige er det at det går glatt og at kortet ikke støyer for mye (1900 støyer ganske mye når det blir varmt..)

 

Edit: men jeg ønsker hvertfall å ha muligheten til å teste ut nye spill uten at frameraten/for stor mangel på 'eye candy' skal ødelegge.

 

Vil det å bare oppgradere skjermkortet være nok for en god stund fremover, eller er mer hele systemet flaskehals og jeg bør likesågreit bare oppgradere alt?

 

Valget står på Radeon 5770 som strengt tatt burde yte godt nok til mitt bruk og er mye for pengene,

eller Radeon 5850 som er et dyrere kort, men som vil kunne overleve lengre.

 

Et annet spm: om jeg oppgraderer til 5850, vil da PSU være sterk nok?

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset. Sliter forøvrig ikke med temperatur i selve kabinettet, men bare på GPU.

 

Det er jo et resultat av hverandre. Det lavere temp HDD, HK og CPU har, det lavere temp er det i kabinettet og det lavere blir temperaturen på skjermkortet! ;) Så en vifte eller to ekstra vil hjelpe til å senke alt :)

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Sliter forøvrig ikke med temperatur i selve kabinettet, men bare på GPU.

 

Det er jo et resultat av hverandre. Det lavere temp HDD, HK og CPU har, det lavere temp er det i kabinettet og det lavere blir temperaturen på skjermkortet! ;) Så en vifte eller to ekstra vil hjelpe til å senke alt :)

 

Selvfølgelig! Men nå har jeg allerede nok vifter i kabinettet (les: så mange det er beregnet plass til). Burde kanskje nevnt det i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...