Gå til innhold

Nytt surround annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du skal få forserkaren min til 2000kr og. nypris over 4000

jeg har allerede bestilt forsterker:( vet ikke hvordan det er med angrefrist osv, men tror med stor sikkerhet at jeg beholder den pioneer'en jeg får.. har du en sub å selge er jeg intressert:)

kjipt at annlegget ditt ble stjålet da :(

ser her at forsterkeren har produserer god lyd, så du får sikkert solgt den lett:)

 

For de som skal kjøpe nytt annlegg/surround høytalere annbefaler jeg å ta en titt her (500 WATT KODA SURROUND SYSTEM). Prisen ligger i skrivende stund på 510,- og de har 60 sett som skal ut:)

Lenke til kommentar
Tidenes tilbud på hifiklubben. Denon AVR-1403 til 1998 kr. Er ikke lenge siden den kostet 3498. Dette er latterlig billig.

Leste en review av denne forsterkeren, og det var bare gode ord å høre om den.

Lyd, innganger osv..

Men har den alt det pioneeren jeg har bestilt har?

DD ProLogicII?

Hvem ville du kjøpt?! spør deg iom at du er en liten Hi-Fi guru :)

Lenke til kommentar

okey.. er det no stor forskjell på kabeltyper da? :)

Det er tvilsomt at du vil høre forskjell på kabler på det anlegget, lampettledning eller vanlig 1,5 mm ht-kabel til 10-15kr meteren holder i massevis. Som sgnalkabler vil sikkert vanlig "lakrissnøre" gjøre susen.

 

 

Nei, tror ikke du vil høre noe forskjell uansett hva du har, pointe med di dyre kablene til 2000kr/m er vel at di ikke skal ta inn forstyrrelser, derfor er di skjermet (ikke sant?)

 

Jeg har 2 forskjellige kabler som jeg bruker, 1 som jeg fant hjemme, "speisial designet" for anlegg sikkert (strøm-rettning eller no slik er tilog med merket på kabelen :lol: ), til den ene høyttaleren og en vanlig 2x1,5 PR-kabel...hører ikke forskjell på disse i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Tidenes tilbud på hifiklubben. Denon AVR-1403 til 1998 kr. Er ikke lenge siden den kostet 3498. Dette er latterlig billig.

Leste en review av denne forsterkeren, og det var bare gode ord å høre om den.

Lyd, innganger osv..

Men har den alt det pioneeren jeg har bestilt har?

DD ProLogicII?

Hvem ville du kjøpt?! spør deg iom at du er en liten Hi-Fi guru :)

Ja, den har alt pioneeren har og litt til. Jeg ville helt klart valgt Denonen. Pioneeren er ikke dårlig den heller, men den koster jo 50% mer!

Lenke til kommentar

alle firmaer har grei angrerett, du har 14 dagers ifølge angrefrist loven, så de kan ha samma faen åssen "policy" du vil, du har 14 dager å returnere. bare ikke pakk den opp og begynn og dille :) Er den sendt ? hvist ikke kan du jo snakke me komplett bare få de til å stoppe ordren/posten. Komplett er greie på service/retur i tilegg og , så er ingen problem.

Lenke til kommentar

Ville ikke valgt Sony. De har som kjent ikke en spesiell god lyd i forsterkerne sine. De legger fks. til et veldig sterkt sus i alle høytalere.

Yamaha derimot...Du skal lete lenge etter flere forsterkere som har vunnet flere tester !

De har en MEGET god diskant og mellomtone og bassen er også veldig markant og lite rumling. (Spørs jo hva slags høytaler du velger da)

 

De Eltax høytalerne er sikkert bra nok for deg.

Ville heller valgt et sån passe billig anlegg.

Etter en stund vil du finne ut om du liker dvd og hjemmekino.

DA kan du sette sammen et noenlunde dyrt anlegg.

Da vil du også merke at jobben ikke blir så vanskelig lenger - du vet hva slags merker osv. du skal ha.

 

Har selv ett anlegg til rundt 25 000 og tv til 23 000 (Loewe).

Er MEGET fornøyd, men drømmer selvsagt om et anlegg til ca. 250 000.

Men det rommet jeg bruker vil da bli for lite og jeg vil da oppleve stående vegger :cry:

Jaja...fremtiden vil vise...

Lenke til kommentar
De Eltax høytalerne er sikkert bra nok for deg.

Ville heller valgt et sån passe billig anlegg.

Etter en stund vil du finne ut om du liker dvd og hjemmekino.

DA kan du sette sammen et noenlunde dyrt anlegg.

Da vil du også merke at jobben ikke blir så vanskelig lenger - du vet hva slags merker osv. du skal ha.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv:)

akkurat sånn jeg føler det! godt du minna meg på d.. holdt på å gå helt i spinn når d gjalt forsterkere:)

Lenke til kommentar
Er det utelukka og kjøpe Logitech z-680 til 3k? har selv et sett og jeg må si at jeg er meget fornøyd, og de spiller høyt å bra med masse bass.

Anbefales på det sterkeste!

Ja, det er helt utelukket.

Poenget er at jeg vil ha en forsterker med masse utganger og stooore høytalere:) så det ser litt kult ut:)

skal koble på DVD, PC, video og TV på forsterkeren.. kan man det med logitech 640?

Lenke til kommentar

Hifiklubben har begynt å ta inn et engelsk merke som heter Gale . De er rimelige og utifra det jeg tidligere har hørt er lydbildet bedre enn det som Eltax klarer å få til. Du kan jo sjekke litt om Gale her :

 

http://www.hifiklubben.no/show.php?search=gale

 

Kjøpte et par gale reol høyttalere for mine foreldre for en del år tilbake - tror de kostet ca 1300 kr. eller noe og jeg er fortsatt i dag overrasket hvor bra de låter på deres gamle Technics forsterker.

 

Når det gjelder receiver ville jeg som andre har nevnt tatt en nærmere titt på det Yamaha leverer- Yamaha RX-V540RDS denne f.eks.

 

Onkyo har også en meget snerten liten sak på trappene :

 

http://www.hjemmekino.net/html/modules.php...order=0&thold=0

 

Lykke til i ditt valg og håper du blir fornøyd

Lenke til kommentar

tilslutt tror det er litt bedre lyd og bass i z680 enn de eltax greierne :wink:

 

Hva baserer du det på. Dessuten har det surroundsettet vunnet flere tester i value klassen. (ikke vunnet fordi den er suverent god men fordi den er suverent god til den prisen).

Nei sånne små datanlegg er helst for folk som enten ikke har plass eller rå til å kjøpe seg skikkelige høyttalere.

 

PS. hva skal du med dolby pro logic?

Lenke til kommentar

De inrømmer jo kort å godt at dolbiprologic kun mikser to kanaler over fire eller 5. Det blir jo det samme som god gammel stereo bare at de spiller på 4 høyttalere. Burrde være ullovlig å kalle det surrund i det hele tatt. Da kan man jo likegodt lage en forsterker med kun en kanal men mulighet for 5 høyttalere og kalle det for f.eks dolly super, så kjøper alle de intetanende elkjøp kundene dette her siden det var så mye billigere enn de andre surround forsterkerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...