Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Messenger: min konto fungerer ikke på min PC


Anbefalte innlegg

Har prøvd å følge feilsøkingstegene flere ganger uten at det har løst problemet. MIn MSN konto fungerer på andre pcer og andre kan logge på msn på min pc. Det er altså bare min konto som ikke fungerer. Har også prøvde å slette contacts, skru av brannmur og reinstallere windows live uten at noen av delene har gitt tellende resultat. Trenger HJELP!

 

Vet ikke om dette har noen sammenheng men google fungerer heller ikke på pcen.

 

PÅ forhånd takk

 

Mvh

 

noclue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par spørsmål for å få bedre forståelse av situasjonen:

 

- Definer bedre hvordan MSN messenger ikke fungerer. Er det påloggingsprosessen som bare går og går uten å klare å logge seg inn eller noe annet?

 

- Hvordan fungerer ikke google? kan du ikke åpne siden, eller er det noe annet?

 

- Er google den eneste siden du ikke klarer å åpne (så langt du kjenner til)?

 

- din konto på din PC fungerer ikke, men din konto på andres PC og andres konto på din PC fungerer fint - er dette korrekt? Hvis du har flere maskiner på samme nettverk, fungerer din konto på disse maskinene normalt?

 

Svar på disse spørsmålene vil gjøre det enklere å diagnosere feilen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Et par spørsmål for å få bedre forståelse av situasjonen:

 

- Definer bedre hvordan MSN messenger ikke fungerer. Er det påloggingsprosessen som bare går og går uten å klare å logge seg inn eller noe annet?

 

- Hvordan fungerer ikke google? kan du ikke åpne siden, eller er det noe annet?

 

- Er google den eneste siden du ikke klarer å åpne (så langt du kjenner til)?

 

- din konto på din PC fungerer ikke, men din konto på andres PC og andres konto på din PC fungerer fint - er dette korrekt? Hvis du har flere maskiner på samme nettverk, fungerer din konto på disse maskinene normalt?

 

Svar på disse spørsmålene vil gjøre det enklere å diagnosere feilen.

 

-Stigma

 

 

- Får opp kan ikke logge deg på windows live messenger med en gang jeg trykker enter. Altså påloggingsprosessen går knapt et sekund.Jeg får feilkoden 8e5e* serie feil.

 

- Tar lang tid å komme meg inn på google og dersom jeg prøver å søke etter noe så får jeg alltid siden kan ikke vises. Kvasir og andre søkemotorer fungerer som normalt.

 

- Google er den eneste siden jeg ikke klarer å åpne som jeg kjenner til på det nåværende tidspunkt.

 

- MSN kontoen min er eneste som ikke fungerer på min pc og ja, jeg kan logge på min konto med en annen pc i samme nettverk.

 

Noclue

 

Et par spørsmål for å få bedre forståelse av situasjonen:

 

- Definer bedre hvordan MSN messenger ikke fungerer. Er det påloggingsprosessen som bare går og går uten å klare å logge seg inn eller noe annet?

 

- Hvordan fungerer ikke google? kan du ikke åpne siden, eller er det noe annet?

 

- Er google den eneste siden du ikke klarer å åpne (så langt du kjenner til)?

 

- din konto på din PC fungerer ikke, men din konto på andres PC og andres konto på din PC fungerer fint - er dette korrekt? Hvis du har flere maskiner på samme nettverk, fungerer din konto på disse maskinene normalt?

 

Svar på disse spørsmålene vil gjøre det enklere å diagnosere feilen.

 

-Stigma

 

 

- Får opp kan ikke logge deg på windows live messenger med en gang jeg trykker enter. Altså påloggingsprosessen går knapt et sekund.Jeg får feilkoden 8e5e* serie feil.

 

- Tar lang tid å komme meg inn på google og dersom jeg prøver å søke etter noe så får jeg alltid siden kan ikke vises. Kvasir og andre søkemotorer fungerer som normalt.

 

- Google er den eneste siden jeg ikke klarer å åpne som jeg kjenner til på det nåværende tidspunkt.

 

- MSN kontoen min er eneste som ikke fungerer på min pc og ja, jeg kan logge på min konto med en annen pc i samme nettverk.

 

Noclue

 

* google er eneste siden jeg ikke klarer å åpne NORMALT skulle det være

Lenke til kommentar

Ja, DNS problemer hadde vært en mulighet om det ikke var for at andre kontoer fungerte fint på samme maskinen. Jeg tenkte også mulig endre/infisert hosts fil men det utelukkes jo av de samme tingene som DNS.

 

Har du prøvd å pinge til google trådstarter? (f.eks. google.no om det er den siden du ikke får lastet inn normalt). se om du i det hele tatt kommer gjennom der.

 

altså start --> kjør --> skriv "cmd" --> skriv "ping google.no" for eksempel og rapporter resultatene.

(for windows 7 hopp over "kjør" steget da denne knappen ikke lengre eksisterer)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Taz, ja jeg har prøvd det du skrev, men det fungerte dessverre ikke.

 

Prøvde å pinge google.no:

 

Microsoft Windows [Versjon 6.0.6002]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Med enerett.

 

C:\Users\Go>ping google.no

 

Pinger google.no [216.239.59.104] med 32 byte data:

Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=51ms TTL=243

Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=50ms TTL=243

Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=48ms TTL=243

Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=48ms TTL=243

 

Ping-statistikker for 216.239.59.104:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 48ms, maksimum = 51ms, gjennomsnittlig = 49ms

 

C:\Users\Go>

Lenke til kommentar

Det kan hende det er noe feil med kontaktlisten din, mener å huske at jeg hadde noen lignende problemer med Messenger en gang. Du kan prøve følgende:

 

Sørg for at msnmsgr.exe og wlcomm.exe er stoppet. Trykk Ctrl+Alt+Del for å få fram oppgave adminstrator eller hva det nå heter på norsk (har spansk OS). Finn så de to nevnte filene under Prosesser og stopp dem.

 

Virker som du har Vista, så start Windows Utforsker, klikk på Organiser, velg Mappe og søke egenskaper (tror jeg), deretter Vis fanen, merk av for Vis skjulte filer og mapper, fjern merket for Skjul fil betegnelse for kjente filer. Klikk så OK, men ikke steng Utforsker.

 

Gå til C:\Users\”Ditt brukernavn”\AppData\Local\Microsoft og finn mappen Windows Live Contacts. Slett hele mappen.

 

Prøv så å logge inn i Messenger igjen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...