Gå til innhold

Router med DMZ


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planer om å kjøpe en ny router(har alt-i-ett modem fra telenor), sliter litt med å få åpen NAT i COD:MW2(PS3), i tillegg til at rekkevidden ikke er all verden. Har blitt anbefalt å kjøpe en router med DMZ, har tittet litt rundt på nettet, men ser ikke noe særlig til DMZ. Er det en annen forkortelse for DMZ eller "fornorskelse" av denne funksjonen ?

 

Planen er å kjøpe en router til litt under tusenlappen, har tittet litt på denne: D-Link DIR-655, Extreme N Wireless ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590&view=detailed#ProductTabs ). Er det DMZ funksjon i denne routeren?

 

 

Kom gjerne med nye forslag til routere =D

 

På forhånd takk =D

Endret av Libra1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netgear WNDR3700 har mulighet for DMZ blant annet.Det er forøvrig en meget bra router og skal være en av de aller beste på markedet.

DMZ er ikke veldig smart å bruke da du utsetter maskinen din for hele internet med all dens uhumskheter.

WNDR3700 har også en annen funksjonalitet som er en slags DMZ light hvor den åpner opp for alle de mest vanlige applikasjoner som krever internettilgang. Forøvrig så har den også de normale mulighetene for NAT.

 

Jeg anbefaler denne modellen av hele mitt hjerte da det er den desidert beste routeren jeg noensinne har hatt gleden av å leke med.

 

Jeg tror dog at de fleste routere har mulighet for DMZ, men det er kanskje ikke så mye omtalt.

 

EDIT: Glemte og si at DMZ på norsk blir noe sånt som Demilitærisert sone, noe som vel peker på at all sikkerhet er avslått.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Ringte faktisk telenor eksperten for å få det fikset, det var han som anbefalte meg å kjøpe en router med DMZ, siden jeg fant ut at jeg ville bridge telenor skrotet med en ordentlig router.

 

Tror jeg går for netgear routeren med tanke på at den virker å være stabil med god rekkevidde i motsetning til alt-i-ett routeren.

 

Takker for svarene =D

Lenke til kommentar

Dual band betyr at den kan kjøre 2 trådløse nett samtidig, ett i 2,4Ghz og ett i 5.0Ghz båndet. Disse routerne kan faktisk kjøre 4 nett samtidig da de har gjestenett i begge frekvensområder.

 

Man kan tenke seg at man har noen pc'r, nettverksprinter og kanskje ett spillkonsoll og telefon på 2,4Ghz båndet, mens den maskinen som kjører f.eks nedlastninger har hele 5,0Ghz båndet for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...