Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Piping i venstre framhjul


Anbefalte innlegg

Jeg har en Honda Civic 1,4iS 98-modell. Har hatt bilen i ca 1,5 år nå, uten noen problemer. Men nå i det siste, kan tenkes 2 mnd tilbake i tid, så har det kommet en piping/gnelling i venstre framhjul. I starten var det ganske svakt, men nå er den høyere. Hører ikke så mye til den i lavere hastigheter, men når jeg passerer 60 og opp så øker lyden.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være, noe jeg kan gjøre selv/hvor mye det koster å få det fikset? Bilen er forresten framhjulsdrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel være bremse som henger og/eller litt skjev skive som lager lyden.

Erfarte dette selv etter bytte av begge hjullagre framme på galanten jeg hadde før fordi vi var SIKKER på at det var hjullagre, men viste seg å være en små-skjev skive som lagde lyden. Var dog ingen risting i pedal som tydet på dette.

Lenke til kommentar

Spørs om du trenger presse eller ikke. Er det presset lager så er det ikke lett og du trenger nok litt spesialverktøy. Er det et "hjullager-sett" som kan bankes inn/dras inn etter skruene så er det noe man kan gjøre selv ja :)

 

Nå skal jeg ikke mase så mye.. Men er det mulig å få en guide til dette?

Jeg kan INGENTING om bil. Men interessen for å mekke litt selv og sånt har kommet, så da vil jeg liksom prøve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...