Gå til innhold

"Varm" Vannkjøler på Q9400


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har i en god stund brukt vannkjøler, først var det Corsair H50, da fikk jeg 55 grader Idle, og 63 Load, denne kjøleren er en slik "komplett, lukket system"

 

Så fikk jeg meg en ny vannkjøler, Bigwater 770, den inneholder en pumpe på 500L/h, en tank på 3dl, og radiatoren, en 120*120, kan legge til at jeg bruker 2 vifter, en på hver side av radiatoren, 76kfm.

 

Da tenkte jeg at tempen ville synke en god del, men neida. Nå er den 52 grader idle, og oppimot 65 på load. Kjølepastaen jeg bruker er Atrtic Silver Ceramique, og jeg bruker riktig mengde.

 

Har testet litt med mengden også, ingen forandring. Ingen riper/skader på både CPU og vannblokk, kjølepastaen er tørket av for hver gang jeg har byttet, har brukt Isopropanol da.

Braktetten og vannblokken sitter også som det skal, ikke noe løst, er litt i tvil hvor hardt vannblokken skal sitte på cpu'enm har også testet litt, ingen forandrng.

 

Kjører selvsagt på en Q9400, ikke noe overklokket. Men volten står på Auto i bios, Mulig den er skyhøy da? Tviler egentlig, for om jeg holder på vannblokken, så er den ikke noe varm.

 

Gradene på kjernene er 40-39-42-41

 

Any ideas? Kan rett og slett sensoren være gåen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

 

Har i en god stund brukt vannkjøler, først var det Corsair H50, da fikk jeg 55 grader Idle, og 63 Load, denne kjøleren er en slik "komplett, lukket system"

 

Så fikk jeg meg en ny vannkjøler, Bigwater 770, den inneholder en pumpe på 500L/h, en tank på 3dl, og radiatoren, en 120*120, kan legge til at jeg bruker 2 vifter, en på hver side av radiatoren, 76kfm.

 

Da tenkte jeg at tempen ville synke en god del, men neida. Nå er den 52 grader idle, og oppimot 65 på load. Kjølepastaen jeg bruker er Atrtic Silver Ceramique, og jeg bruker riktig mengde.

 

Har testet litt med mengden også, ingen forandring. Ingen riper/skader på både CPU og vannblokk, kjølepastaen er tørket av for hver gang jeg har byttet, har brukt Isopropanol da.

Braktetten og vannblokken sitter også som det skal, ikke noe løst, er litt i tvil hvor hardt vannblokken skal sitte på cpu'enm har også testet litt, ingen forandrng.

 

Kjører selvsagt på en Q9400, ikke noe overklokket. Men volten står på Auto i bios, Mulig den er skyhøy da? Tviler egentlig, for om jeg holder på vannblokken, så er den ikke noe varm.

 

Gradene på kjernene er 40-39-42-41

 

Any ideas? Kan rett og slett sensoren være gåen?

 

radiatoren som er noenlunde like som er årsak til at det blir likt

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. :new_woot:

 

Har tenkt å kjøpe 1 stk GTX480 snart, skal ha vannkjølt, tenkte da også å skaffe en til radiator. 1*120, da jeg ikke har plass til større :p

 

Burde jeg ha Tank-Pumpe-CPU-Radiator-GPU-Radiator-Tank---

 

Eller Tank-Pumpe-CPU-GPU-Radiator-Radiator-Tank---

?

 

Har mest troa på nr1, men man vet aldri :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kanskje muligens noe helt ut av det blå en aldri så liten sjangs for at rommet for overklokking kan være noe dårlig. hehe :tease:

 

 

Hehe, hadde litt lyst til å klokke, men trenger vel ikke enda med quad'n.

 

Blir nok GTX480 om et par dager nå :p

 

Kan nok vedde på at kjølevannet ligger på 60 grader når jeg tester ut =/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

To separate loops heller? Blir jo dyrt med to pumper, to tanker, masse ekstra slanger da.

 

Kan du ikke lure inn en 2x120 og en 1x120 istedet?

 

Jeg bruker Dragon II fra Chieftec som kabinett, det er en 120*2 port, men PSU'en stenger for evt radiator, så får kun plass til 1x 120 der, eller en radiator, men uten vifte på den ene slot'n :p

 

Kabinett

 

Har jo en 220 vifte på siden av kabinettdøren da... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...