Gå til innhold

Hva nå Komplett


Anbefalte innlegg

JEG ER IKKE BEDRIFTSKUNDE:

 

Burde du da ikke bli det? Som bedrifts kunder får man vel helt andre leverings betingelser en oss vanlige forbrukere. Dumt av deg å regne med at kortet skal ligge i postkassen i løpet av et par dager. Man skal alltid ta høyde for at ting tar et par dager lengre. Det er ikke komplett som har driti på draget, det er du, siden du regnet med at dette bare skulle ta et par dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra stavet ; )

 

Tenker vi avslutter med å konkludere med at verden består stort sett av problemer og utfordringer..

 

Snekkern er/skaper en salig blanding av de to nevnte..

 

Ellers er du sikkert en kjekk kar. Dette er ikke mere enn kritikk av det du skriver her, både måten det skrives på og innholdet/ problemene dine.

 

Skjønner at du blir satt i en knipe, og at Komplett ikke har levert som de har lovet, men dette er vel ikke akkurat noe å grine over her inne.

 

PS! Om du leverer dine tjenester så billig, kan vel neppe kunden klage om det går en dag over tiden. Det kan jo skje de beste....

 

 

Cand.Juris

Spursmann

Lenke til kommentar

Følgende ting i Komplett sine leveringsbetingelser er kanskje greit å legge merke til før man anklager de for å ikke holde det de lover:

 

"Lagervarer sendes normalt samme dag eller dagen etter at de er bestilt."

 

Det står ikke noe sted at de garantert sender samme dag eller dagen etterpå. At de ofte gjør dette (har selv fått leveranser veldig raskt fra Komplett) er ikke noen garanti for at de alltid kan gjøre det, og det hevder de heller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vet at de ikke garanterer noe som helst, men som jeg skrev i et tidligere innlegg hvorfor kan de ikke si fra i den mailen du får som ordrebekreftelse at varen kan bli forsinket grunnet stor pågang.

Da hadde saken vert løst.

 

PS: jeg bestilte alle de andre varene jeg trengte fra en annen webshop samtidig som denne ordren disse hentet jeg på posten på lørdag.

Lenke til kommentar

Det er ganske irriterende å få enkelte varer noen dager senere enn forventet. Men i dette tilfellet har vel ikke Komplett lovet deg noe konkret leveringstidspunkt, selv om de hevder at "Lagervarer sendes normalt samme dag eller dagen etter at de er bestilt". Du kan derfor ikke forvente 100% at produktene blir sendt til rett tidspunkt, og må derfor kunne påvente litt lengre leveringstid enn antatt. Det er vel nettopp derfor de har ordlagt seg med slike ord også (ref: normalt). At du går via forumet for en slik liten sak mener jeg personlig er bare tøv.

Når det gjelder utsending av en vare etter at den er avbestilt, skal jo ikke dette skje. (Men vet ikke her nøyaktig prossesens gang)

Lenke til kommentar
Sant nok det du sier her snekker'n. Men ha i bakhodet at komplett er ganske mye større enn PSdata. de har sikkert mange som har ventet en god stund lenger enn deg også. Always look at the bright side of life :wink: .

Men ellers kan jeg skjønne at det er irriterende, selv sitter jeg og venter på min nye pc, de har holdt av alle delene, bortsett fra skjermkortet i signaturen og en Enermax vifte. BTW så hater jeg "antatt" i lagerstatus :evil:

 

Det er ingen unnskyldning at bedriften er større, det må tilsettes folk etter hvor stor den er.

Men det er ikke det som er poenget, det er at komplett selv lover at varene sendes samme dageller dagen etter, noe de ikke gjør.

Da burde de heller gå ut og si at behandlingstiden kan variere opp til xx dager, så hadde den delen vert grei.

Men i dette tilfellet er varen avbestilt likevel velger de og pakke og sende den dagen etter at den er avbestilt.

 

Komplett reklamerer også at du får varen idet du trykker på KJØP knappen :lol:

Er det vits å klage om noe så ubetydelig som 2 dager?

Lenke til kommentar

Vel, for å avrunde dette så er det vel jeg som bare er en kravstor drittsekk, og så er så blåøyd at jeg tror på det folk lover.

Jeg må vel da trekke alle mine usaklige klager tilbake og bare beklage at jeg har vert dere til bry.

Jeg skall heretter prøve å senke mine krav og slutte med å sutre for ingenting.

Lenke til kommentar
Vel, for å avrunde dette så er det vel jeg som bare er en kravstor drittsekk, og så er så blåøyd at jeg tror på det folk lover.

Jeg må vel da trekke alle mine usaklige klager tilbake og bare beklage at jeg har vert dere til bry.

Jeg skall heretter prøve å senke mine krav og slutte med å sutre for ingenting.

 

Visste at du kunne...bare du ville

 

Sov godt søtnos =)

 

Spursmann

Lenke til kommentar
Vel, for å avrunde dette så er det vel jeg som bare er en kravstor drittsekk, og så er så blåøyd at jeg tror på det folk lover.

Jeg må vel da trekke alle mine usaklige klager tilbake og bare beklage at jeg har vert dere til bry.

Jeg skall heretter prøve å senke mine krav og slutte med å sutre for ingenting.

 

Komplett har som mange ganger tidligere påpekt i denne tråden aldri lovet noen noe som helst ang. leveringstid til privatkunder; bare et estimert gjennomsnitt...

 

Om du lover en av dine kunder noe utover dette, må nok du ta på din egen kappe ja...

Lenke til kommentar

Hvor raskt leveres varene og hvordan sporer jeg forsendelsen?

 

Lagervarer sendes normalt samme dag eller dagen etter at de er bestilt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør naturligvis når vi kan plukke, pakke og sende din ordre.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...&topic=shipping

 

sakset fra komplett sine sider. Her står det vel ganske tydelig at normalt klarer de 1-2 dager på levering, det betyr ikke det samme som alltid, eller at de garanterer noe som helst? Med dette utsagned antyder de hvilke tempo de har i gjennomsnitt på leveranser.

 

Hvis du skulle være sikker på og få varen sendt på fredag måtte du ha ringt dem og spurt om en garanti. Da ville du hatt en sak og fare med. Isteden så leser du "feil", eller tolker det som du vil og blir irritert / forbanna når du ikke får det som du vil.

 

Kjipt at du har lovet en kunde av deg igjen en tidsfrist som du ikke kan holde med det komplett gir deg. Men hvis du har drevet i service næringen så lenge, antar jeg at du vet at man ikke kan love tidsfrister uten og sjekke med underleverandører med mindre man har en avtale med underleverandøren som spesifiserer et tidsrom varen/ varene skal være hos deg. Nå ser jeg at du gikk til en annen leverandør for og skaffe deg det du skulle innen den tidsfristen du har fått av din kunde, og det er vel og bra.

 

Men jeg syns det er rimlig smålig av deg og syte og klage her når realiteten er at komplett ikke har garantert en tidsfrist som du delvis insuiniserer / slår fast tidligere i threaden. Håper noen og en hver kan lære lit av denne threaden her, om ikke annet så i hvertfall og lese betingelsene til de man handler fra :wink:

Lenke til kommentar
Vel, for å avrunde dette så er det vel jeg som bare er en kravstor drittsekk, og så er så blåøyd at jeg tror på det folk lover.

Jeg må vel da trekke alle mine usaklige klager tilbake og bare beklage at jeg har vert dere til bry.

Jeg skall heretter prøve å senke mine krav og slutte med å sutre for ingenting.

 

There u have it :yes:

Lenke til kommentar
Som sikkert noen så i en annen tråd hadde jeg bestilt et hovedkort hos dem på Torsdag, dette gikk nesten med en gang til plukkliste og der ble det liggende, de klarte ikke å få dette i posten selv på fredag eller lørdag :evil: Så på lørdag sendte jeg en mail og avbestilte kortet pga at det gikk så tregt,men når jeg nå på søndag kveld går inn og ser hva ser jeg da, jo de har pakket og sendt det i dag :evil::evil::evil:

 

 

Helt enig Snekker'n! :p Dette er for dårlig. Jeg har selv avbestilt i lignende situasjoner. Fra Mamoz (som suger) f.eks. . Komplett suger også, tror de kan gi f**n i folk. Mamoz skjønte ihvertfall tegninga. :x

BTW. Mange tullete forsvarstaler for Komplett her. Lite troverdig er svaret. Det er ikke gamle Sovjet vi bor i, hvis noen skulle være i tvil. :p

Lenke til kommentar
Som sikkert noen så i en annen tråd hadde jeg bestilt et hovedkort hos dem på Torsdag, dette gikk nesten med en gang til plukkliste og der ble det liggende, de klarte ikke å få dette i posten selv på fredag eller lørdag :evil:Så på lørdag sendte jeg en mail og avbestilte kortet pga at det gikk så tregt,men når jeg nå på søndag kveld går inn og ser hva ser jeg da, jo de har pakket og sendt det i dag :evil::evil::evil:

 

...noe å tenke på :roll:. Varen skulle jo aldri ha blitt sendt ut. Eller mister man retten til å avbestille når varen har statusen "plukkliste"? Jeg bare spør...

Lenke til kommentar
...cand.juris betyr ikke juss student...HVA det betyr blir din lille oppgave : )

 

Cand.Juris

Spursmann

 

....tok meg friheten til å gjøre hans lille "oppgave":

 

Cand.juris er vel en grad innen for rettsvitenskap med utdanningstid på ca 5-6 år. Er det graden før du blir en "orntli''" advokat?

Lenke til kommentar
...cand.juris betyr ikke juss student...HVA det betyr blir din lille oppgave : )

 

Cand.Juris

Spursmann

 

....tok meg friheten til å gjøre hans lille "oppgave":

 

Cand.juris er vel en grad innen for rettsvitenskap med utdanningstid på ca 5-6 år. Er det graden før du blir en "orntli''" advokat?

 

Man kan vel ikke forvente noe annet fra en Askimbonde. :lol:

Lenke til kommentar
Jeg igjen fatter ikke helt hvorfor du bestilte fra Komplett når du har dem på hatlisten din. Btw, har ikke de fri på lørdagene?

 

For det første har jeg ingen hatliste, men jeg skriver om dårlige og gode erfaringer med alle webbutikker jeg handler hos.

For det andre så var dette et Abit kort og det har ikke feks psdata.

For det tredje har komplett selv vert på forumet her og fortalt om hvor raske de er,

For det fjerde har komplett sagt at de arbeider både lørdag og søndag, noe som må vere riktig siden ordren min er behandlet i dag.

 

De jobber på lageret ja, men det er vel ingen på salgsavdelingen??

Lenke til kommentar
Jeg igjen fatter ikke helt hvorfor du bestilte fra Komplett når du har dem på hatlisten din. Btw, har ikke de fri på lørdagene?

 

For det første har jeg ingen hatliste, men jeg skriver om dårlige og gode erfaringer med alle webbutikker jeg handler hos.

For det andre så var dette et Abit kort og det har ikke feks psdata.

For det tredje har komplett selv vert på forumet her og fortalt om hvor raske de er,

For det fjerde har komplett sagt at de arbeider både lørdag og søndag, noe som må vere riktig siden ordren min er behandlet i dag.

 

De jobber på lageret ja, men det er vel ingen på salgsavdelingen??

Lenke til kommentar
...cand.juris betyr ikke juss student...HVA det betyr blir din lille oppgave       : )

 

Cand.Juris  

Spursmann

 

....tok meg friheten til å gjøre hans lille "oppgave":

 

Cand.juris er vel en grad innen for rettsvitenskap med utdanningstid på ca 5-6 år. Er det graden før du blir en "orntli''" advokat?

 

Man kan vel ikke forvente noe annet fra en Askimbonde. :lol:

 

Er jeg en bonde? Da kjenner du meg mer enn jeg kjenner meg selv. Men jeg regner med at du syns alle i fra Askim er bønder... No offence? None taken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...