Gå til innhold

ville dere oppgradert fra 8800gtx til noe i lav -middelsklasse pris?


Anbefalte innlegg

Har en q6600 2,4ghz klokket til 3,2ghz og kjører med et 8800 gtx skjermkort.

 

Er det noe vits i å oppgradere skjermkortet?

 

Vil en merke mye forskjell? Har ennå ikke opplevd hakking på spill, eneste minuset må være varmen fra skjermkortet.

 

Er nye skjermkort bedre kjølt ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nye Ati kortene er nok noe kjøligere ja, men du må nesten opp til 5850 til rett over 2000kr for å få en vesentlig ytelsesøkning.

 

5770 kortene yter nok 10-20 prosent bedre enn ditt, men hadde ikke betalt 1200kr for en så liten økning.

 

Løsning: Radeon 5850 eller vente på 6-serien til Ati som er forventet til vinteren.

Lenke til kommentar

Ville nok spart pengene og brukt tid til å sette av slik at du har penger til et "high-rage" etter litt flittig sparing. i mellomtiden har du et meget godt, stabilt og robust skjerkort i din 8800GTX.

 

har forøvrig et 8800GTX i min pc, som jeg har vært utolig fornøyd med. Merker at jeg har lyst på directx 11 snart, så har begynt å sparte til den kommende 59XX serien når jeg har penger til å oppgradere.

Lenke til kommentar

Robust er nok ikke 8800 GTX, men det leverer fortsatt ok ytelse.

Men vær obs på at når kortet begynner å tippe rundt 2 år så bruker kortene og takke for seg, det hjelper riktignok på å ikke skru av maskinen sin da problemene oppstår når tempen faller til romtemp og øker til driftstemp igjen (Loddeproblemer inne i brikken, dårlig design fra NV sin side)

Men garantien er på din side her til lands så den er verdt å holde øye med i allefall, kan hende du kan snappe til deg en gratis oppgradering eller cash til nytt kort på denne feilen.

Lenke til kommentar

Robust er nok ikke 8800 GTX, men det leverer fortsatt ok ytelse.

Men vær obs på at når kortet begynner å tippe rundt 2 år så bruker kortene og takke for seg, det hjelper riktignok på å ikke skru av maskinen sin da problemene oppstår når tempen faller til romtemp og øker til driftstemp igjen (Loddeproblemer inne i brikken, dårlig design fra NV sin side)

Men garantien er på din side her til lands så den er verdt å holde øye med i allefall, kan hende du kan snappe til deg en gratis oppgradering eller cash til nytt kort på denne feilen.

 

Hmmm.. Har hatt 8800 GTX siden november 07 og har aldri merket noen problemer ennå. Men garanti tiden er ute. Måtte i såfall vært en reklamasjon. Men den tid den sorg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...