Gå til innhold

Battle.net konto hacket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har det seg slik at jeg slutta å spille WoW i Januar. Nå for en snau uke siden begynte jeg å få noen merkelige emailer (disse emailene kom fra blizz vel og merke, og inneholdt password reset info osv), og jeg fant nå ut i helga at kontoen min har blitt hacka, det har også blitt lagt på authenticator, bare for å gjøre det verre. Den ene wow kontoen min blir nå brukt til å farme, da jeg fant ut at min main plutselig hadde 450 i mining, noe jeg aldri har hatt.

Jeg har lett litt rundt på wow-europe sine sider og lest litt om supporten dems osv. Men jeg skjønner ikke om jeg skal contacte billing support eller noen andre former for tjenester. Jeg tviler jeg kan sende et sånt skjema til de, da jeg ikke har peiling på hva mitt secret question er (4 år gammel konto).

Noen som har noen konkrete måter jeg kan gå frem på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ring dem. Blizzard Billing Support.

tlfnr: 800 12 277 (de snakker engelsk)

De ordner alt. Du må mest sannsynlig sende bildebevis (kopi/foto av ID) for å bevise at kontoen din.

Skrevet

Ringe de, eller sende inn et sånn skjema ja, men bare med pbilde av passet isteden for seacret question. Så spør du om du kan velge et nytt seacret spørsmål og skriver på en lapp eller noe. Jeg gjorde det for litt siden, fikk tilbake kontoen i løpet av 20 min :p

Ifølge min venn rakk ikke hackerne og logge inn før jeg sendte mail og den ble sperra av Blizzard :p

Skrevet (endret)

Ok, tror jeg sender inn et skjema. Men hva burde jeg velge når de spør om det er om Battle.net account eller WoW account? Det er jo trossalt Battle.net accounten min som har blitt hacka i tillegg til WoW accounten min. En annen ting, jeg valgte Battle.net skjemaet, de spør om verification method, hvor man kan velge enten mellom secret question (haha) eller last 5 digits of your authentication key. Jeg har ingen av delene, men under står det "Attach ID here", altså bilde av pass eller førerkort. Fungerer det bare å sende inn dette bildet da jeg har verken, som sagt, secret question eller authentication key? En smule forvirra at the moment.

edit: jeg ser at på WoW account skjemaet står det at jeg kan sende inn passbilde hvis jeg ikke har cd-key eller secret question. what to do what to do?

Endret av Ninja'n
Skrevet

Om du sender skjema får du svar om 1-3 uker. Ringer du får du svar med en gang. Just sayin'.

Si at Battle.net kontoen din har blitt hacket, de har lagt til authenticator.

Skrevet

Om du sender skjema får du svar om 1-3 uker. Ringer du får du svar med en gang. Just sayin'.

Si at Battle.net kontoen din har blitt hacket, de har lagt til authenticator.

Feil, min ble hacka en kveld. Sendte inn skjema og fikk den tilbake innen 20 min med skjema, selv om de hadde laagt til authenticator.

Skrevet (endret)

Fikk en slik mail i forrige uke og sjekka karakterene mine i Armoury(Hadde ikke spillt siden Oktober 2009).

SÅ da at alle karakterene foruten DK'en var nakne. Og dk'en farmet Botanica, hadde over 1400 Kills på Warpsplinter på en 2 måneders periode.

Jeg sendte inn skjema til Blizzard, det gikk raskt å få tilbake kontoen, og allt gear som var vendoret kom i mail + pengene som var på karakterene.

Edit: Ser en her i tråden sier at det tar 1 - 3 uker før de gjør noe med skjemaet man sender inn.

Javel men dagen etter at jeg sendte skjemaet så hadde jeg kontoen tilbake - just saying.

Endret av Døgnvill
Skrevet

Jeg snakket med supporten på tlf 800 12 277 her tidligere i uken pga min konto ble hacket for 3 uker siden og jeg trengte en password reset. Forutenom ventetiden på telefonen, ca 10 - 15 min så er de veldig hjelpsomme og problemet løste seg i løpet av samtalen. Logget på 5 min etter vi la på.

Bare å ringe, det er gratis og mang en norsk bedrift har noe å lære vedr kundeservice av Blizzard :D

Skrevet

SÅ da at alle karakterene foruten DK'en var nakne. Og dk'en farmet Botanica, hadde over 1400 Kills på Warpsplinter på en 2 måneders periode.

What? Hva får man ut av å farme Botanica? :dontgetit:

Skrevet

What? Hva får man ut av å farme Botanica? :dontgetit:

Terocone, Netherbloom, Dreaming Glory, and Felweed kanskje? ikke vet jeg

Jeg anbefaler at du ringer istenden for å sende mail. Mail kan opp mot 2-4 uker og tar mye lengere tid. Hvis du er redd at engelsken din ikke bra nok. Så kan si at de vant med at elendig engelsk og klarer nok å hjelpe deg uansett mye fortere.

Skrevet

Den karakteren som hackeren brukte til å farme Botanica med hadde ikke Herbalism så jeg vet ikke hvorfor det ble gjort.

Men jeg beholdt en del som var blitt farmet der og Netherweave selger for en god pris, men det dropper jo i alle lvl70 instancer.

Han hadde satt hs til nærmeste Vendor i sona så han dro vel ofte dit og solgte unna ting. Ble vel en del penger uansett med tanke på alle gangene som han gjorde instancen.

Skrevet (endret)

Flott at det er "opptatt" hele tiden da :roll:

edit: Tok til meg motet og ringte og forklarte situasjonen, gikk ganske fort så fort jeg kom igjennom.

Men en ting jeg lurer på, hackeren fikk main min til 450 i mining, er det mulig om mainen min fortsatt har 450 i mining når jeg logger på neste gang? :hmm:

Eller resetter de alt til sånn det var før kontoen ble hacka?

Endret av Ninja'n
Skrevet

Godt mulig du må sende ticket om å få gamle professions tilbake (det er mulig, jeg gjorde det), men var det heller slik at du ville ha mining? :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...