Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er felles interesser et "MUST" i et forhold?


Anbefalte innlegg

Som overskriften; trenger et forhold å inneholde felles interesser?

 

Eksempel:

Jente: utelivsmenneske, liker å feste og er aktiv sosialt sett, mindre aktiv med tanke på fysiske aktiviteter.

Gutt (meg): helt motsatt. Liker bedre å bruke tiden på å trene, dra på tur etc. Litt mer rolig type sosialt sett.

 

Av felles interesser: slappe av generelt, slakke i hagen og sole oss, rolig hjemmekveld med film etc, dra ut og spise, gå småturer i byen, stranden, nabolaget, samt reiser og ferie! Begge liker sola :).. ikke noe særlig mer.

 

Har allikevel masse å prate om, og trass i ulike interesser, så er denne jenta drømmejenten min. Hun er pen og intelligent, og jeg elsker personligheten hennes. Kunne ikke brydd meg mindre om at hun ikke deler mine hovedinteresser, siden hun aksepterer dem! For min del er hun perfekt!

 

Uansett, vil et forhold dø ut med tiden pga relativt forskjellige interesser/ mangel på felles interesser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening er at interesser og hobbyer er ikke sånn veldig viktig.

Du kan ha et hærlig forhold sånn dere driver nå, det er ikke et must i det hele tatt å MÅ ha samme interesser og sånt. Men det hjelper en del! du kan jo se for deg at hun liker alt du liker å gjøre, da får dere et mye dypere forhold på en måte.

 

Selv har jeg til gode å fine en jente som har felles interesser som meg, haha ;O

Lenke til kommentar

Man må ikke ha felles interesser, men akkurat i din situasjon burde dere kanskje det. Kan ikke helt se for meg at det skal fungere i lengden om hun stadig stikker på byn mens du ikke gidder bli med. Enten blir du lei av at hun heller går ut enn å være med deg, eller så går hun lei av at du aldri blir med.

Lenke til kommentar

Har ikke noe i mot å bli med henne på byen, i parken eller hvor det nå måtte være..

Men det er jo ikke veldig vanlig at EN av jentene i venninnegjengen drasser med seg typen sin på byen, er det vel?

 

Om vi begge hadde vært partyløver, så hadde det vel vært mer naturlig om jeg gikk ut med gutta i stedet for henne og hennes venninner?

Lenke til kommentar

Man må ikke ha felles interesser, men akkurat i din situasjon burde dere kanskje det. Kan ikke helt se for meg at det skal fungere i lengden om hun stadig stikker på byn mens du ikke gidder bli med. Enten blir du lei av at hun heller går ut enn å være med deg, eller så går hun lei av at du aldri blir med.

Hun kommer nok til å vokse byen av seg. Spesielt hvis det blir snakk om barn. Kjenner par som var slik.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Jordbæret. Samme interesser er ikke så forferdelig viktig, men om verdiene er fullstendig forskjellig kan det bli stor kræsj etterhvert.

Det viktigste er vel egentlig at dere klarer akseptere den andres sosiale behov(eller "mangelen" på det) og ikke prøver forandre hverandre eller leve i håpet om at den andre kommer til å forandre seg etterhvert.

 

Jeg ser i hvert fall ingen grunn til å gi det opp nå fordi noen tilfeldige mennesker på et forum mener at det kanskje kan gå skeis etter en stund. De fleste forhold går skeis etter en stund uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...