Gå til innhold

canon eller sigma telezom ?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å gå til anskaffelse av et nytt telezom objekt til min Canon 50D, har i dga et gammelt sigma objekt men mye ønsker mer.

 

Etter litt vurdering han jeg kommet frem til at det står mellom to alternativer.

 

1- Canon Objektiv EF 70-200mm /4L USM

 

2- Sigma AF 70-200mm F2,8 APO EX DG MACRO HSM II

 

Er det noen som har en av disse linsene og kan gi meg till tilbakemeldinger på dem.

Sånn prismesseig ligger de innenfor mitt busjett og begge ser jo temmelig greie ut.

Men så er det det med canon vs andre merker, jeg har lest litt rundt og funnet ut at canon linsen får mye skryt for klare og rene bilder, noe min nåveærende linse ikke gir.

Linsen kommer til å brukes utendørs i forbindelse med motorsport på bane og rallykjøring.

 

Er det noen formening om hvilken av disse to du ville valgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har (og har hatt)diverse sigma-objektiver, og stort sett så har jeg vært heldig med dette merket.

Sigma 70-200 har jeg ingen erfaring med, men jeg har Canon 70-200 f/4 (non-is) og kan anbefale dette på det sterkeste. Som sagt så har jeg ingen erfaring med andre linser i denne gruppe av telezoom, men det nevnte canon-objektiv blir vel ofte fremhevet som et av de objektiver på markedet som gir "best valuta for pengene".

Jeg ser at Sigmalinsen går til f/2.8, så den er vel da litt mer lyssterkt, men min Canon med f/4 fungere utmerket for undertegnede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...