Gå til innhold

Problem med ustabilt nett - kan begrenset IPv6 være problemet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har den siste uken opplevd at nettet fungerer i fem minutter, før det faller ut igjen. Noen ganger fungerer det å hente nye IP-instillinger, andre ganger må jeg deaktivere nettverkskortet, og noen ganger må jeg skru av og på modemet. Da kan det være jeg får nett igjen, men det varer sjeldent lenger enn fem til ti minutter. Bruker ingen ruter, har bare et gammelt modem fra BKK: "ZyXEL Prestige 600 series".

 

Det jeg trorkan være problemet er at det står:

 

IPv4-tilkobling: Internett

IPv6-tilkobling: Begrenset

 

Jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Er det modemet som begynner å skrante? Det er tross alt sikkert fem-seks år gammelt. Eller er det noe feil med nettverksinnstillingene mine som jeg må fikse på?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg bestilte nylig nytt modem fra nextgentel pga mitt gamle (THOMSON ST546) hadde en tendens til å restarte seg selv støtt og stadig, fikk tilsendt en ZyXel prestige 600 series.

 

Helt siden jeg tok det i bruk (3-4 dager siden) har nettet mitt vært veldig ustabilt, det starter ganske greit, men så er det som om noen/noe suger all linjekapasiteten min, å jeg må vente 5 min bare for at ei vanlig nettside skal loade. Men det rare er at jeg er den eneste som sitter på nettverket mitt, å det er ingen programmer på pc'n som drar så mye linjekraft.

 

Jeg har prøvd å bytte tilbake til mitt gamle modem for å teste (siden jeg ikke har returnert det til nextgentel enda), å da hadde jeg topp speed, helt til modemet restartet seg igjen..

 

Skulle likt å vist om det er noe håp for ZyXel, eller om jeg bare må returnere det også å be om ett nytt?

 

(Håper ikke jeg på noen måte stjeler tråden din her, men tenkte siden det er samme modem og lignende problem :innocent:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...