Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann ;)

 

Lenge har jeg hatt lyst til å lære meg, skikkelig, å tegne anime og manga.. Så om noen av dere vet om en nettside, bok eller lignende som er lurt å lese / se på for å lære det så hadde det vært fint om dere kunne slengt det inn her (og hvor jeg får tak i / hvor jeg kan se det også)

 

Tusen takk på forhånd. <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/user/markcrilley

 

Han har mange tutorials på å tegne manga. Absolutt å anbefale..

 

Bøker er jeg skeptisk på. Jeg har sett på det selv før og det er mange, og de er dyre som F.. Ikke se bort i fra 400kr pr bok, og 1 bok inneholde kanskje bare info om øyne, 1 om hender, 1 om klær.. ect.. Disse bokseriene blir fort 20000kr om man vil ha mest mulig ut av de..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

var i en butikk i oslo igår for å finne lære å tegne manga bøker og kjøpte denne. for meg funker den helt supert, men han i butikken anbefalte ogsådenne og sa at det var den som ble solgt mest. den hadde de ikke inne så vet ikke hvor bra den er, men den jeg kjøpte av samme forfatter synes jeg er veldig bra. det jeg savner i den jeg kjøpte er at det ikke er så mye hvordan man tegner øyne, nese, munn, hår osv, men mere hele figuren. jeg er ikke så flink med øyne osv så jeg håper det er mere av det i den siste boken jeg linket til

håper det var noe hjelp :)

Lenke til kommentar

Basic info finner du på youtube! Markcrilley er veldig dyktig!

I den uendelig store og lange "how to draw manga" serien er det spesielt én bok jeg synes er eksepsjonelt god: "how to draw manga, putting things in perspective".

Dette er imidlertid en bok for de litt viderekommende! Men utrolig mye bra info inni den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...