Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dusjvegger til badekar


Anbefalte innlegg

Vi har nettop flyttet inn i en ny leilighet, og på badet er det badekar. Dette badekaret har en jallaløsning for dusjforheng, som ikke stenger ute vannet, samt at dusjforhenget detter ned. I går fikk jeg en av stengene til å falle rett ned i øyet til kona under et forsøk på å fikse det. Ikke helt heldig..:p

 

Da vi nevnte dette for huseier, så var han med en gang enig i at dette så ikke bra ut,og at det var tidligere leietager som hadde insistert på badekar, og at vi ikke helt kunne finne ut hvordan de hadde kunnet dusje, uten å gjøre badet om til svømmebasseng. Huseier ville sette inn et dusjkabinett, som det da tydeligvis hadde stått i leiligheten før. Da vi egentlig har litt lyst på badekar, fikk jeg lov til å innhente priser på vegger til å ha rundt badekaret, såfremt dette ikke ble hårreisende dyrt. (snill utleier.)

 

Mitt spørsmål er da: Blandebatteriet står festet på veggen, og rørene går utenpå veggen. Dette gjør at badekaret blir stående noen centimeter ut fra veggen i den ene kortenden.(10 cm muligens?). Det står også noen centimeter ut fra veggen på den av langsidene som står inn mot veggen, uten at jeg vet hvorfor.

Jeg ser for meg å sette opp en slags vegger på badekaret, dvs, omtrent et dusjkabinett i den ene enden av badekaret. Har sett på en "dusjvegg" fra IFØ, men denne var liten, og ganske dyr. Vil det i det hele tatt funke å sette opp en slik løsning, vil det bli veldig dyrt, og kreve store inngrep i vegger, eller finnes det noen form for byggesett en kan lime opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt kurant å få vegger pået badekar.De kan leverest i glass og akryl med aluminiums lister.Men det er viktig at veggene er vinkel rette eller er det umulig å få tett.Det kan også leverest en vegg som kan foldes sammen.Den festes bare på en vegg.

Lenke til kommentar

Det er helt kurant å få vegger pået badekar.De kan leverest i glass og akryl med aluminiums lister.Men det er viktig at veggene er vinkel rette eller er det umulig å få tett.Det kan også leverest en vegg som kan foldes sammen.Den festes bare på en vegg.

 

Takk for svar. :)

Det kan se ut som om en løsning med dusjvegger blir for dyrt om huseier har noe dusjkabinett lagret. Om ikke, så er det en muliget, siden det bare er 70 cm mellom veggen og vasken der badekaret står,og fordi 70 cm dusjkabinett var ganske dyre, slik jeg forsto det. Men nå har jeg ivertfall noe å foreslå for huseier.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke vegg for hele badekaret. Du får kjøpt en glassvegg på ca 1 m (b) x 1,30 m (h) som festes på dusjsiden av badekaret, koster sånn ca 1500. Den festes i en hengslet skinne på veggen, og kan svinges ut eller inn over badekaret for enkel tilgang og rengjøring.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...