Gå til innhold

Fra Nokia til HTC - noen essensielle spørsmål?


Anbefalte innlegg

Hei forum!

Hittil har jeg holdt meg til ulike premiummodeller av Nokia, men vurderer nå å skifte til HTC. Vet det kommer en ny Symbian<3, men tror det er "to little to late". Dessuten liker jeg Google sin åpne filosofi.

 

Har sett på ulike HTC modeller, og den jeg utseendemessig liker best er HD2. Men denne kjører Winmobile 6.5, og da går jeg jo glipp av Googles løsninger.

 

1 - Så, er eller kommer det noen modeller som ligner HD2 med Android?

2 - Snakker Android med Outlook? Skulle gjerne kunnet synke her, da jeg bruker Outlook både hjemme og privat.

3 - Trenger en telefon som i tillegg har brukbart kamera og musikkspiller - Desire scorer vel ikke høyt på kamera?

4 - GPS - finnes det noen gode GPS-løsninger for Android? TomTom er vel fotsatt bare tilgjengelig på Winmob, eller?

5 - Er det vanlig FM-radio på HTC?

6 - Kan en overføre musikkfiler fra WMP til HTC, eller må jeg konvertere til en annen musikkavspiller på PC`en?

7 - Om jeg kjøper en HTC med Android 2.1, vil jeg enkelt kunne oppgradere til 2.2 når denne kommer?

 

Har sikkert flere spørsmål senere, men tror dette er det mest essensielle nå. Håper på svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Ja, Desire.

2: Ja

3: Desire har igrunn veldig bra lyd fra jacken, og kamera er ikke til å klage over. Det beste HTC har kommet med for Android i alle fall.

4: Bruker selv Navigon GPS og er strålende fornøyd.

5: Ja.

6: Jeg regner med at det vil gå uten problemer.

7: Når HTC slipper oppdateringen vil du kunne oppdatere uten problemer ja.

Lenke til kommentar

Har sett på Desire - liker den, men synes den tynne rammen på HD2 er enda kulere. Men dette er nok en smakssak, og smak kan forandres :-) Er jo kult med stor skjerm også, da - men i forhold til min N95 8 GB er jo Desire som å gå fra 29" CRT-TV til 50" Plasma. Og så lenge en ikke skal ha en mobil stående i strømnettet 24/7, så bør en nok ikke velge for stor skjerm.

 

Tusen takk for veldig gode svar. Kanskje du kan svare på dette også; Ser at noen sliter med å sende og motta MMS - er dette operatørbetinget? Jeg har Telenor, blir det et problem?

Lenke til kommentar

Enig når det det gjelder utseendende, HD2 er finere å se på enn Desire, og jeg har Desire.

Veldig fornøyd med den med utenom det estetiske, den er forresten veldig behagelig å ha i hånda, ikke for liten, ikke for stor.

Sjekk ut HTC EVO 4G og Incredible på Google, kun for USA foreløpig, Pent.

 

Når det gjelder GPS, så kjøpte jeg Copilot for min Desire, http://www.alk.eu.com/

Finnes ikke på marked siden Google ennå ikke har lagt til støtte for betalings apps.

Jeg liker den, dekker mine behov.

Norsk språkdrakt, POI osv.

Lenke til kommentar

Har sett Evo, nydelig. Kommer vel kanskje en europeisk utgave om ikke så lenge, men vet ikke om jeg greier vente. Rart med det, men når man først har begynt å se etter noe nytt, så blir utålmodigheten bare verre og verre for hver dag.

 

Google er jo som sagt en av grunnene til at jeg vurderer HTC. Tror dette, som det meste annet av det Google driver med, vil sette en ny standard innen det meste, også operativsystemer for mobiler. Høres ut som Copilot gjør susen - bygger denne på Google maps eller har den egen karttjeneste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...