Gå til innhold

Ny high-end telefon


Hvilken mobil foretrekker du?  

42 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse er den bedre etter din mening?

    • HTC HD2
      2
    • HTC Desire
      32
    • Sony Ericsson X10i
      3
    • Samsung Galaxy S (lagt til 05.06.10)
      6


Anbefalte innlegg

Enkelt og greit; hvilken mobil burde jeg gå for om jeg skal ha det aller beste? Og er det nye mobiler rundt hjørnet som kanskje er bedre? (Nå tenker jeg på HTC EVO4G). Hadde vært sinnsykt trist å bruke penger på en ny mobil nå, så kommer det en tilsvarende til EVO 4G i Norge...

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent på Samsung Galaxy S det blir den råeste Andriod telefonen uten tvil og ingen av dine utvalgte har noe å stille opp mot denne.

 

Grundig test.

 

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php

 

Tråd.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1215469

 

Prisguide.

 

https://prisguiden.no/produkt/124614

 

P-S Kommer i denne mnd.

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Hmm..  Ser du har valgt ut HD2, Desire og X10.

 

Først må du vel bestemme deg for hvilket OS du vil ha, HD2 kjører som kjent på windows, noe som kan være både en fordel og en ulempe. Spørs om du har behov for det windows har å tilby (dvs. proffbruker med krav til spesielle programmer).

 

Desire og X10 har Android. Desire har nyere versjon, og er til tross for samme CPU en god del raskere i bruk pga dette. X10 har noe større skjerm, Desire har Amoled. Jeg personlig valgte Desire over X10, mest fordi jeg likte utseendet bedre, samt at jeg hadde hørt mye bra om HTC Sense.

 

Ellers kommer det snart en ny Samsung med Android (Galaxy S), som forsåvidt ser ut som en Iphone-klone både i utseende og menysystem. Men denne har også gode spesifikasjoner.

 

En eventuell europeisk versjon av Evo 4G vil nok ikke komme før til høsten/vinteren, så spørs om du vil vente så lenge på noe som kanskje kommer. Uansett når du kjøper ny mobil så kommer det en bedre ikke lenge etterpå. Det betyr ikke at den du kjøpte plutselig blir en drittelefon! :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Hmm..  Ser du har valgt ut HD2, Desire og X10.

 

Først må du vel bestemme deg for hvilket OS du vil ha, HD2 kjører som kjent på windows, noe som kan være både en fordel og en ulempe. Spørs om du har behov for det windows har å tilby (dvs. proffbruker med krav til spesielle programmer).

 

Desire og X10 har Android. Desire har nyere versjon, og er til tross for samme CPU en god del raskere i bruk pga dette. X10 har noe større skjerm, Desire har Amoled. Jeg personlig valgte Desire over X10, mest fordi jeg likte utseendet bedre, samt at jeg hadde hørt mye bra om HTC Sense.

 

Ellers kommer det snart en ny Samsung med Android (Galaxy S), som forsåvidt ser ut som en Iphone-klone både i utseende og menysystem. Men denne har også gode spesifikasjoner.

 

En eventuell europeisk versjon av Evo 4G vil nok ikke komme før til høsten/vinteren, så spørs om du vil vente så lenge på noe som kanskje kommer. Uansett når du kjøper ny mobil så kommer det en bedre ikke lenge etterpå. Det betyr ikke at den du kjøpte plutselig blir en drittelefon! :)

 

Har testet ut en kompis av meg sin Sony Ericsson X10, og en annen sin HTC Desire. Begge er bra telefoner, men brukeropplevelsen på HTC Desire er hakket bedre enn Sony Ericsson sin (jeg har enda å finne ut hvordan man plasserer widgetser på skjerm etter å ha slettet dem! har ikke tilbrakt mer enn ti minutter sammenlagt med telefonen heller da, men likevel). Samsung Galaxy S så altfor Samsung ut, etter å ha hatt Omnia HD i et år nå. Designet på de tre andre alternativene er mye mer attraktivt. Men... hvor mye forskjellig er egentlig HD2 og HTC Desire? (WM vs Android)

Lenke til kommentar

Av de ville jeg personlig valgt Desire pga. HTC Sense, noe jeg synes gjør telefonen mer brukervenlig. I tillegg er det jo en krafttelefon også. I forhold til X10 så synes jg også at den er hakket raskere i bruk.

 

Men så kommer vel Samsung Galaxy S om ikke så lange. Ut i fra det jeg har sett så ville jeg fremdeles valgt Desire fordi jeg synes ikke menysystemet til Samsung ser noe bra ut. Utenom det så er Galaxy S råere sånn hardwaremessig.

 

HD2 kjører WM, og da burde du vite hva du kjøper før du kjøper det. Eventuelt om du trenger noen proff-funksjoner på jobb e.l. Ellers så er det mange som ikke liker det. HTC har riktignok lagt Sense over, så jeg synes den er veldig god i bruk. Men opplever allikevel at ikke alle er helt fornøyd med det kontra Android.

 

Og det vil alltid komme noe som er enda råere rundt neste hjørne.

Endret av program
Lenke til kommentar

Galaxy S har jo fått rykte på seg å være prikk lik Iphone bare tynnere og flottere :!: Rart at trådstarter mener den er lik en typisk Samsung da.. Kanskje nye briller?

Der er jeg enig. Mitt største ankepunkt med Galaxy S er nettopp at den er altfor lik Iphone, som er et design jeg personlig ikke liker, og er altfor lite typisk Samsung, som har design som jeg liker mye bedre:p

 

Men om trådstarter ønsker den aller beste og kraftigste Android telefonen på markedet og lurer på om han skal vente på noe ala EVO 4G, så burde han nok vente til Galaxy S kommer, da dette ser ut til å bli den nye kongen av Android.

Lenke til kommentar

Jeg får se hva jeg gjør, men ja. Jeg føler designet på Galaxy S er litt for 'Samsung'. Menysystemet var heller ikke noe pent å se på (som noen her sa). Dette er en av grunnen til at jeg fremdeles vurderer en HTC Desire eller HTC HD2! Men etter å ha sett et par videoer av Galaxy S, så er jeg usikker på hva jeg skal kjøpe.

 

Jeg lå merke til at det ikke var noe fotolys eller blitz på baksiden? Vil ikke dette være med på den endelige versjonen som er i salg i butikkene?

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Menysystem er ikke så mye å tenke på uansett. Sense er greit, men du finner bedre/like bra erstatninger for Sense-komponentene på markedet. Det som visstnok er litt unikt med Sense er at HTC har lisensiert Exchange ActiveSync, slik at det finnes "bare" på Sense med 2.1 (eller er jeg helt på jordet nå?), men det ordnes i 2.2.

 

Stock Android 2.2 ville ha vært mitt førstevalg nuh, men jeg tror ikke at Samsung sitt UI er så dårlig at det vil være av stor betydning for opplevelsen.

Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer usikker, men etter å ha pløyet igjennom et par anmeldelser på YouTube, så heller det mest mot Samsung Galaxy S...

 

QUESTION: Leste man kunne oppgradere fra Android 2.1 til 2.2 etter Galaxy er sluppet. Er dette sant - og har det blitt bekreftet?

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Jmf. omtalen på gsmarena har den 2.1, men så kan du vel oppgradere til Froyo sånn som eg har forstått det.

 

Ville nok valt Galaxy S av desse modellane. Er i litt same situasjon sjølv og har gjort litt research, men det er ikkje lett å bestemme seg! For min del er det den store skjermen som er det største trekkplasteret på Galaxy, men samtidig trekk eit lite imponerande kamera telefonen litt ned. Likar godt å kunne ta greie bilete med telefonen, så der fristar Nokia N8 meir. Hadde eg vore 100% sikker på ein Android-telefon ville det blitt Galaxy S. Ein kjem langt med superskjerm og rask prosessor!

Lenke til kommentar

Etter planen kommer Android 2.2 til Galaxy S om et par måneder, men det er ikke bekreftet offisielt av Samsung, men de jobber med å tilpasse 2.2 til Galaxy S.

 

Det som gjør at jeg har valgt Galaxy S er skjermen og hardware. At det ikke finnes blits til telefonen gjør meg ingenting, da bilder tatt med mobil og blits ikke er så veldig bra uansett. Skal jeg ta bilder innendørs velger jeg å bruke digital kamera til det.

 

Samt så har Galaxy S mer intern minne enn Desire etc, noe som gjør at man "nesten" ikke trenger å kjøpe ekstra minne til Galaxy, men at dersom behovet melder seg, kan man kjøpe det senere.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med telefonen sålangt er mangel på blitz, mangel på dedikert kameratast (kameraet står tydeligvis ikke så mye fokus (fokus, lol)) også den forferdelig stygge home-tasten helt nederst! Samsung sitt UI er heller ikke en favoritt, men det er vel kanskje mer en vanesak!

 

Blir nok en Galaxy S på meg!

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...