Gå til innhold

Pendle Oslo -> HiL (Høgskolen Lillehammer)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente som tenker på om jeg skal begynne å pendle fra Oslo til Lillehammer til høsten, og om det er noen som har noen erfaringer med dette. Jeg bor selv i Oslo og er lite lysten på å gi slipp på jobb og kjæreste her nede, og lurer på om dette er et greit alternativ. Jeg har tenkt til å starte på Psykologi-linjen, og jeg har hørt at det kanskje ikke er så mye obligatorisk aktivitet (har Ex.Phil fra før bl.a.). Er det noen som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går an, men det er veldig slitsomt å pendle i lengden. Personlig pendlet jeg fra Tønsberg til Oslo hele høst semesteret i fjor, og jeg hadde nok ikke orket flere år med det. Og det er faktisk 2 timer med tog fra Oslo til Lillehammer. Og selv om det ikke er mye obligatorisk så er det veldig mye bedre å møte på forelesninger enn å sitte hjemme å lese.

Lenke til kommentar

Basert på nicket ditt og at du er ei vannlilje vil jeg absolutt ikke anbefale det. Jeg hadde ei vannlilje utenfor huset mitt sist sommer som skulle studere biologi og hun kom seg ikke av flekken. Hvordan du skal klare deg 2 timer hver dag fram og tilbake på tog uten vann skjønner jeg ikke.

 

Fra spøk til revolver:

Jeg ville nok gitt slipp på både jobb og kjæreste. Ikke la slike ting styre livet ditt. For alt du vet kan det bli slutt når som helst. Og nei, ikke lev som om det skal bli slutt, men som ung student er det litt tidlig å la kjæreste og jobb styre utdanning. Dere kan heller dele på å pendle til hverandre til/fra Lillehammer.

Lenke til kommentar

Om du gidder litt over 4 timer reise + forsinkelse fra nsb sin siden, så er jo det greit:P

 

Hadde vel vært bedre å skaffe seg en liten hybel å bo der 4 dager i uka eller noe. Du har vel uansett jobb, og muligheten for et lite studielån er jo der.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å starte på Psykologi-linjen, og jeg har hørt at det kanskje ikke er så mye obligatorisk aktivitet (har Ex.Phil fra før bl.a.).

 

Jeg er akkurat ferdig med mitt første år med psykologi på HiL, og det er absolutt ingen obligatorisk undervisning der. Jeg hadde som regel forelesninger på to-fire klokketimer tre ganger i uken, pluss såkalte "seminarer" som foregår én gang i uken i visse perioder.

Her får man informasjon og tips om ulike oppgaver man skal skrive, og i tillegg gir og får man tilbakemelding på oppgaver man selv har skrevet av seminarleder og andre studenter.

Den viktigste seminarinformasjonen blir lagt ut på Fronter, og det samme gjelder forelesningspowerpointene.

Hvis du er flink til å studere på egenhånd, samt å holde deg oppdatert på informasjon som blir lagt ut på Fronter, så trenger du egentlig ikke å pendle særlig i det hele tatt, om du ikke ønsker det. Dog, ved å pendle blir det vanskeligere å være med på fadderopplegg og bli kjent med andre studenter, men det er kanskje ikke hensikten om du vil være mest mulig i Oslo likevel?

 

Jeg ønsker deg uansett lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...