Gå til innhold

Askesky, refundering, KLM


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Jeg kom fra thailand fra ferie og fikk vite på flyet at vi ikke kunne forsette videre til norge fordi det var en askesky som blokkerte for flyene.

 

Tok oss en uke å komme oss hjem igjen, har sendt inn mail til KLM men dette er da en måned siden.

Føler at det er totalt useriøst å sende en mail om refundsjon, det vil jo ta fler måneder med denne trege kommunikasjonen. Er snakk om 12 000,- NOK totalt for hotell og overlevelse.

 

Noen som har noen forslag til å få fortgang i saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send kravet til myndighetene på Island :p Nei, de har vel ikke råd til å betale uansett.

 

Men fra spøk til alvor; Ring dem... Da blir de tvunget til å gi en eller annen tilbakemelding der og da i stedet for at du må vente flere uker på svar på en e-post.

 

Skjer det ikke noe etter telefonsamtalen, kan du skriftlig gi de en frist til å refundere pengene innen to uker, før du tar saken videre. Vær høflig og saklig i e-postene, og fremlegg saken og fakta på en ryddig og oversiktelig måte.

Skrevet

Har snakket med forsikringselskapet, de skal betale hvis ikke flyselskapet betaler. Er ifølge KLM i underkant av 400 000 personer som venter kundebehandling.

Skrevet (endret)

Yes, nettopp. Da er 1 måned ikke altfor lenge, la oss si at selskapet fikser opp for 1000 kunder pr dag, så tar det litt over 1 år om de holder på 7 dager i uken.

 

Og halvannen måned om de tar 10 000 pr dag (69 kunder i minuttet ved tolvtimersdag).

 

Men bra å vite at du vil få pengene dine uansett :).

Endret av Alastor
  • 4 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg sendt dokumentene til KLM. Får refundert alt.

 

Men er det også mulig at jeg kan få dekket tapt arbeidsinntekt?

Skrevet (endret)

Har tapt en uke jeg kunne/skulle vært på jobb da jeg ble sittende fast. Kan dokumentere dette.

Endret av NextoN
Skrevet

Ja da har jeg fått svar fra KLM, etter litt googling så ser det ut som flyselskapene prøver å snike unna. Fikk følgende svar på mitt krav fra 12000,- fra KLM:

 

 

"As a gesture of goodwill, but without acknowledging any liability, we would like to offer you the reimbursement of these costs for your first night to the value of EUR 150 (NOK 1,205) and I have therefore arranged for this amount to be credited to your bank account.

Please allow 10-14 working days for this to appear in your account."

 

Er det nå jeg kan klage til flyklagenemda?

  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817324
Skrevet

Fikk ikke 5 oere fra BA......

Skrevet

Huff ser ut som de halter vekk med en brukket fot og alikevell slipper unna. Har sendt et klagebrev til de, får se om jeg får svar på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...